Is deze bril schadelijk ? (zie beschrijving)

Ik heb dus een bril sinds een paar weken.. maar dit probleem heb ik dus al jaren. Ik span mijn ogen teveel in, waardoor ik minder knipper en dus uitgedroogde ogen kring. Dit was de uiteindelijke conclusie na zoveel jaar van mijn opticien. Hiervoor heb ik een bril gekregen waardoor ik rustiger zie.. het vage vind ik juist als mijn ogen vermoeid zijn in de avond zie ik slechter door die bril dan dat ik normaal zie. Volgens de opticien heb ik voor ongeveer 80% zicht..

Weet iemand of dit schadelijk is ?, want dan ga ik heel snel een oogarts raadplegen..

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik adviseer je toch een verwijzing naar een oogarts te vragen aan je huisarts. Dat je door je slechte zicht zit te turen om iets goed te kunnen zien en daarom geconcentreerd je ogen moet open houden met het drooglopen van je ogen als gevolg, dat verdient goed onderzoek. Als je 's avonds met minder scherp licht weer niet goed ziet met een bril lijkt mij logisch, want je hoeft dan minder te turen. Wellicht heeft een goede oogarts een oplossing. En niet om je bang te maken, maar wellicht is er iets anders aan de hand. Laat dus een deskundige er naar kijken. Toegevoegd na 3 minuten: En je vraag of je bril schadelijk is, ik ben geen deskundige, slechts een ervaringsdeskundige, maar je nieuwe bril lijkt mij niet schadelijk, alleen vermoeid het je ogen in bepaalde omstandigheden. En dat lijkt mij alleen hinderlijk en vermoeiend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100