Is het slecht om je linker lens op je rechter oog te dragen?

Ik heb net kleurlenzen gekocht, nu weet ik niet meer welke lens links is en welke rechts(het staat ook nergens op het flesje of doosje) is het slecht om je linker lens bijvoorbeeld op je rechter oog te dragen? (Of je rechter lens op je linker oog te dragen?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
11.8K

Het beste antwoord

Nee, maakt niet veel uit. Het gaat om de pasmaat. Zitten de lenzen goed, dan maakt het niet uit. Zitten ze niet goed, dan verwissel je ze even. Als het alleen maar om kleurlenzen gaat zonder sterkte, hoef je je dus nergens zorgen over te maken wanneer ze comfortabel zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het op jouw ogen aangepaste lenzen zijn dan is het natuurlijk de bedoeling dat je de lenzen op de juiste sterkte gebruikt. Anders kijk je de hele dag verkeerd, en zullen je ogen moe en rood worden.
Maar zijn het neutrale lenzen, dan is er geen verschil tussen links en rechts.
Amadea