Gaan je lenzen onder de douche eruit?

Ik heb dus lenzen maar ik had ze eruit gehaald net maar me linker lens voelt veel dunner en ik ben bang dat er nog een stukje lens in me linker oog zit want eerste voelde ik het en nu niet meer en me linkel oog doet een beetje pijn maar mijn vraag is als je gaat douche en je houd je ogen wijd open onder het douche water gaan ze dan eruit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Antwoorden (3)

Ja, dan zullen de lenzen eruit spoelen.
Maar wat jij stelt kan helemaal niet. Als je een lens van je oog gehaald hebt dan is er niets achtergebleven. Misschien dat je oog (door de hitte) wat erg droog was geworden, waardoor er een vreemd gevoel is.
Amadea
11 jaar geleden
Het is te proberen maar ik denk het niet. Zelf draag ik ook lenzen en douche/zwem ik vaak met lenzen in. Mijn ogen kunnen dan erg rood worden en ik heb soms moeite met uitdoen. Mijn lenzen zijn er op die manier echter nooit uit gegaan. Ik raad u aan een keer langs de oogarts/opticien te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je onder de douche staat spoelen je lenzen er niet zomaar uit. Natuurlijk zou het wel kunnen, bijvoorbeeld als je de straal er recht op zet, maar bij normaal gebruik blijven je lenzen gewoon zitten.

Zomaar een stukje lens verliezen (onder de douche) lijkt me raar. Als je lens nog helemal heel lijkt, dan zou ik me persoonlijk niet te druk maken en even een paar uurtjes afwachten of het rare gevoel blijft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jaa dank u maar kijk mijn linker lens doen ik hem uit deed leek het net of er nog een klein stukje in me oog zit maar me lens ziet er helemaal heel uit alleen het lijkt of het dunner voelt en volgensmij is mijn linker oog droog door de hitte maar ik ben bang dat er laag lens in me oog zit terwijl me lens er heel uit ziet enzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof nooit dat er dan iets achter kan zijn gebleven. De lens bestaat volgens mij helemaal niet uit laagjes ofzo. Ik heb echt nooit gehoord van een lens in laagjes.
Overigens zwem en douche ik bijna altijd met lenzen, en ze gaan er idd niet zomaar uit. Daar moet je echt je best voor doen denk ik...