Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pil en spiraal tegelijk: te veel hormonen?

Ik heb sinds een week een mirena spiraal. Over 4 weken krijg ik een echo om te kijken of ie goed op zn plek zit en betrouwbaar is, dus de gyno raadde me aan om tot die tijd nog de pil te gebruiken (diane35 volgens mij). Kan het zijn dat mn hormonen nu een beetje op hol slaan? Voel me sinds de spiraal nogal emotioneel en chaggo, wat ik normaal nooit ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De Mirena geeft maar een zeer kleine hoeveelheid hormonen af, en die werken ook nog eens alleen maar lokaal - het is dus onwaarschijnlijk dat je daar last van hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een buurmeisje had al een mirena spiraaltje, en heeft daarbij ook nog de diane pil genomen voor haar acné.
Volgens haar gynaecoloog kan dat geen kwaad omdat een spiraaltje alleen plaatselijk hormonen afgeeft.
Dus normaal gezien zou je niet emotioneel kunnen zijn van teveel hormonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans dat het daardoor komt is inderdaad klein.Maar ik zou ipv de pil tijdelijk een condoom gebruiken dan weet je zeker dat je niet teveel hormonen binnenkrijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding