Hoelang ga je leven als je gemiddeld 'drie flessen wijn drinkt per dag'

drink je bier en wijn elke dag voor hoelang

Toegevoegd na 15 minuten:
En rook je pakje tabak 4o gram in 4 dagen op

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik begon met 'niet stiekem via me oma' toen was ik 13

Toegevoegd na 59 minuten:
roken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Kom eens kennismaken met een vriendin van me. Ze rookt als een ketter en is al twintig jaar alcoholist. Nu is ze 65 - ze ziet eruit als 75 - en haar lichaam begint het te begeven. Pas is er een halve long weggesneden wegens longkanker, ze is na vijf stappen doodmoe, ze heeft nauwelijks nog eetlust.

65 is de leeftijd waarop andere mensen beginnen met hun 'oude dag': lekker niksen, beetje fietsen, beetje vakantie, beetje hobby, liefst samen met de partner. Die vriendin van mij is 65 en heeft geen zin om nog verder te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hangt er vanaf wanneer je begint.
Tabak en alcohol tasten je hersenen aan, mocht je voor je 23e al begonnen zijn, dan kan het zijn dat de stimulatie van de groei wordt afgeremd, en dan leef je minder dan na je 23e. Over het algemeen leven ze 10 jaar minder dan een gemiddelde NLer, voor jongens ligt dat 79, en voor meiden 82.

Toegevoegd na 6 minuten:
ik bedoel dus 79-10 voor jongens en 82-10 voor meiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, regelmatig leven is goed, maar met 3 flessen wijn per dag leef je ook regelmatig.
nee, het is zelfs slecht voor je, het tast je hersenen aan, niet goed voor je lever, en je bloeddruk gaat er ook niet aan wennen.
en over het roken erbij zullen we het maar niet hebben.
hoe lang je leeft hangt van veel factoren, maar 3 flessen wijn en roken, dan verwacht ik niet dat je stokoud oud word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er relatief oud mee worden, mijn ex-buurman is inmiddels 59 en leeft nog. Is zijn benen kwijt, en heeft Korsakov, maar hé, hij leeft nog wel. Hij _wil_ niet meer leven, maar dat is wat anders.
Op jouw leeftijd moet je sowieso niet roken en zuipen, en als je eenmaal volwassen bent kan een drankje weinig kwaad (liefst: rode wijn, en beperkt). Als je nu al begint, ga je de leeftijd van mijn ex-buurman niet halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag lijkt me vooral: hoe lang Wil je leven en op welke manier wil je dat leven ´beleven´.

Qua experiment lijkt het me wel interessant, maar om dat nu zelf uit te voeren.... daar zou ik nog maar eens over nadenken. Je leven wordt er niet leuker van, integendeel.
Genotsmiddelen, zoals we tabak en alcohol nog steeds noemen, zijn om van te genieten.

Fijne tabak kan een waar genoegen zijn voor mensen die ervan houden, net als een zeer smaakvolle wijn. Dat kost een paar centen, maar dan heb je ook iets bijzonders.

Ontwikkel je smaak en word geen grootgebruiker of verslaafde. Dat voegt aan je leven niks toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk niet te voorspellen hoe lang je gaat leven. Er staat al genoeg over hoe slecht het voor je gezondheid is. Maar sta eens stil bij het feit dat je door dronkenschap, de kans dat je een (dodelijk) ongeluk kan krijgen. Dit kan variëren tussen een auto-ongeluk of verdrinken in bad of van de trappen donderen. Ik wens je veel wijsheid toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie flessenwijn per dag? Dat is niet meer lèven, dat is overleven. Je zo volstoppen met alcohol dat je het leven anders niet meer aankan.

Het lijkt alsof je het over een vroegere buurman van me hebt. Als ik 's avonds naar buiten keek lag hij in het parkje op de grond. Omgevallen van de drank. Overleden aan een delirium op zijn 56ste..

Teveel is nooit goed. En alcohol moet niet het hoofdvoedsel zijn.