Hoe kan je jezelf verkoelen in bed.

Ik kan bijna nooit meer slapen het is verschikkenlijk warm en heet weet iemand hoe je verkoeling kan zoekken help i need sombody help help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (10)

Koop een airco.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem ook af en toe schoonmaken. De kamer voor het slapen flink koelen. En tijdens het slapen lichtjes aan laten staan (totaal geruisloos). En misschien heeft deze persoon wel genoeg geld. Er staat namelijk nergens dat deze persoon een goedkope oplossing zoekt.
Een dure oplossing is om te gaan verhuizen naar een kouder land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met Hedgehog. Zo'n airco is superfijn. Ik heb 'm ook. Inderdaad voor je gaat slapen een tijd aanzetten en daarna gewoon uitdoen. Slaap je heerlijk <3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg er altijd z'n stijve nek van.. Maar als je er tegen kunt moet je het doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een airco in de slaapkamer en ik heb er geen spijt van dat ik er eentje heb aangeschaft.
Niet raar kijken, het werkt echt: een dekbed sloop c.q. laken om je heen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diverse tips:

1: Drink niet teveel water voor het slapen. Zweet kan erg het gevoel geven dat je het warm heb.

2: Doe een deel van je kleding uit. Ja het is koud, maar daarvoor heb je je dekens.

3: Zorg dat de ventilatie op je kamer goed is.

4: Doe sowieso altijd wel de raam open. Je krijg hierdoor frisse lucht in je kamer, dat helpt ook tegen klachten als hoofdpijn.

5: Misschien een verkoelende douche nemen voor het slapen.

Meer weet ik even niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaap onder een laken en 1 been haal je onder de laken uit. En als dit niet helpt dan zonder laken maar wel met een vochtige handdoek op je blote bovenlijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flesje 'alcolado' kopen.. De slogan van dit merk is 'airconditioning in een flesje'. Het is een soort water met menthol er in (ook goed tegen muggenbulten) en je wordt er gewoon helemaal koud van! Ik gebruik het altijd op vakantie in Suriname, maar het is ook hier in NL verkrijgbaar.

Zie deze vraag waar het te verkrijgen is:
http://www.goeievraag.nl/vraag/alcolado-glacial-kopen.205689

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie dat die link niet echt een antwoord geeft, sorry! Je kan het ook gewoon bij de toko halen! Het is een flesje met groen water erin met een pinguïn op het etiket.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sla de dekens van je af en zet een raam open...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je kamer voldoende koel is als je gaat slapen. Zet ook 's-nachts een raam open. Gebruik een heel dun dekbed of alleen de omtrek waar het dekbed in zit en zorg dat je ligt op een ouderwets laken, dus niet zo'n badstof of jersey exemplaar.

Doe luchtige ruimzittende nachtkleding aan. En als dat alles nog niet helpt, pak dan een vochtig washandje en leg dit op je voorhoofd.

Ook niet te veel gaan liggen woelen in bed.

Welterusten !!!
Ceeve
12 jaar geleden
Gewoon een plafondventilator tevens ook geen last van muggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie kan je natuurlijk wat dingen doen waardoor je 'snel' in slaap kunt vallen.
Via mediteren kan je mentaal zo rustig worden dat in slaap vallen een makkie is geworden. Je hebt dan niet meer veel zaken waarover je nog in bed gaat tobben.
Als je het mediteren ook in dezelfde ruimte doet waarin je slaap, kan je via mediteren ook 'wennen' aan de warmte en dit accepteren.

Daarnaast kan je ook een ventilator aanzetten op een tijdklok van bijvoorbeeld 1 uur. Zodat hij niet de gehele nacht aan staat en je midden in de nacht erdoor wakker van kunt worden.
Als je ook dit mengt met mediteren, zal je ook het geluid meenemen in de acceptatie van je omgevingsproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met waar je onder ligt of wat je aan kleding draagt valt altijd wel te variëren. Echter, kijk vooral kritisch naar de onderlaag van je bed, want die is veel belangrijker voor je slaapcomfort. Als je matras en de laag daaronder onvoldoende ventileert worden zowel vocht als warmte niet voldoende afgevoerd. Een goede matras (=maatwerk) kost een paar centen maar komt wel je gezondheid ten goede.