Hoelang blijf je positief testen op Corona?

Zondag positief getest op Corona
Nu wil ik 26 februari naar het buitenland daarvoor moet je een Corona test doen
Hoelang blijven de testen bij de ggd positief?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Meestal enkele dagen tot een week. Garanties zijn er niet.
2 jaar geleden
Regel is, dat je na een positieve test 7 dagen in quarantaine gaat. Als je daarna 24 uur klachtenvrij bent mag je uit quarantaine. Een bewijs dat je onlangs besmet bent geweest heeft dezelfde waarde als een negatieve test. Virusdeeltjes kunnen nog maanden in jouw lichaam waarneembaar zijn, terwijl je genezen bent.
2 jaar geleden
MarBet
2 jaar geleden
Voor sommige landen moet je naast de QR nog een negatieve zelftest kunnen laten zien om zonder quarantaine het land in te komen. Kan dan dus volgens mij wel een probleem zijn. Grote kans dat je tegen die tijd weer negatief test, hoewel er voorbeelden zijn van mensen die vrij lang positief blijven testen na een besmetting.