hoe kom ik sneller van aften af en hoe kan ik de pijn verminderen?

ik heb de laatste dagen heel erg last van aften en het gaat maar niet weg de pijn wordt ook steeds erger. ik heb een aft in mijn mondhoek en eerst had ik er bijna geen last van maar nu kan ik al bijna mijn mond niet open doen, als ik dit wel doe tijdens bijvoorbeeld praten of eten doet dit onverdragelijk veel pijn en het duurt lang voordat de pijn weer wegzakt. ik praat en eet al zo min mogelijk. weet iemand misschien wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Kimath
12 jaar geleden
vermijden van natriumlaurylsulfaat houdende tandpasta's
Dit hielp bij mij veel.
Meer tips hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje

Het beste antwoord

Aloclair Plus gel de beste remedie tegen aften!
Uit vergelijkend onderzoek door de universiteit van Milaan blijkt dat Aloclair Plus gel de beste remedie is in het behandelen van aften. De pijn wordt direct gestild en de genezingstijd halveert. Verkrijgbaar bij mondhygiënisten, tandartsen, apotheken en drogisterijen.

Het middel bevat geen alcohol en geen zwavelzuur. De behandeling zelf is daarom pijnloos. Het is een mond-gel die een dun laagje legt over de open aft of het mondwondje. Het beschermende filmpje met hyaluronzuur voorkomt dat de blootliggende zenuwuiteinden worden geprikkeld. De gel bevat ook een extract van de aloë vera plant die bekend is om zijn wondhelende en ontstekingsremmende eigenschappen.

De gel is verpakt in een knijptube met een lange steel waardoor aften die zich achter in de mond bevinden ook goed behandeld kunnen worden. Dit medische hulpmiddel is klinisch getest en kan gebruikt worden door iedereen. De gel is niet schadelijk voor het lichaam als deze wordt doorgeslikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer eens te spoelen met bocasan.
Verkrijgbaar bij de drogist.

Toegevoegd na 54 seconden:
Lees wel eerst de bijsluiter.
12 jaar geleden
Bij de drogist of apotheek Pyralvex kopen. Is vies, prikt wel maar het helpt wel goed. De oorzaak is waarschijnlijk vitamine gebrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poetsen met de gewone Elmex en je bent er binnen drie dagen vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mond een paar keer goed spoelen met zoutwater helpt vaak ook! gewoon een beetje zout oplossen in water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens dit topic helpt spoelen met bosbessensap: http://www.huishoudplaza.nl/Community/Forum/aft/1052/afpg/3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Propolis helpt goed. Volgens een vriendin van me hoorde ze van een tandarts dat deze tandarts dit altijd adviseert aan haar patiënten. Doe het op de afte voor je gaat slapen, zorgt voor een wasachtig laagje op je afte. Vanwege het wasachtige prut is het handiger het voor het slapen te doen.

Volgens mijn vriendin komt ze binnen een dag van aftes af. Propolis is in ieder geval te koop in natuurvoedingswinkels, maar wellicht ook bij een apotheek of DA te krijgen of bestellen.

Op wikipedia wordt ook gemeld dat het tegen aftes helpt, zie link.