Hoe komt het dat ik zo moe ben? Heb altijd n dag nodig om bijtetanken.

Ben al bij de huisarts geweest en heb n uitgebreid bloedonderzoek gehad,daar kwam niks uit en moet over 4wkn terug komen. Heb ik gewoonweg te weinig energie of wat dan ook? Iemand ervaring hiermee? Nogmaals kheb al bloedonderzoek gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat er niets uit zo'n bloedonderzoek komt zegt lang niet alles. Wat is er allemaal getest. Bloledarmoede? Diabetes? Bezinking? Of ook vitamines, nierfunctie, lever- en schildklierfuncties? Verder zou je last van stress kunnen hebben of zelfs allergieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op wat? Ook op b12 tekort?
Zoek er maar eens op...
Ik was ook heel moe, bloedtesten gehad... maar toen kwam iemand mét b12
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je erg moe? (Kijk eens bij de tweede bron)
Heb je een erg lange dag gehad? (Kijk even bij de bron)

Enkele tips uit eerste bron & laatste:
- Probeer toch in ieder geval iets te gaan doen. Buiten een blokje om maken bijvoorbeeld.
- Neem een lekker douche
- Niet te veel eten
- Geen koffie/energy drink
- Doe je te veel dingen per dag? Doe er iets aan!
- Ben je misschien depressief of gestresst?
- Te kort aan vitaminen? Goed eten!
- Burn-Out of Bore-Out?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
ongezond eten en veel roken maak je moe en lui
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En laat ik dat nou ns net niet doen. Alhoewel n sigaretje af en toe +1
Dat is van afstand moeilijk te zeggen met de beperkte gegevens die in je vraag staan.

Heb je hier vaker last van of is het ineens op komen zetten?

Een paar weken terug had je toch energie genoeg voor een paar flinke wandelingen?

Energietekort kan een probleempje met je bijnieren zijn.

Maar veelal licht het aan verkeerde voeding. Tekorten of overschotten van bepaalde voedingsstoffen, of teveel toxines in je lichaam.

Probeer eens spirulina tabletjes. Dat is een prachtig voedingsmiddel van een soort zeewier/alg.
Zitten heel veel vitamines en mineralen in. Niets chemisch maar een zuiver natuurproduct!

En veel water drinken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maatje dikke plus voor CONAN DE PROFFESSOR
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan eerder een professor...:) Dank voor de PLUS!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan,heb k altyd al beetje gehad,maar nu is het wel erg veel. Wat moet ik toxisch binnen hebben dan? +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dreamqueen, elke dag komen er toxines in je lichaam. bijvoorbeeld door luchtvervuiling, maar ook door sommige E nummers en zoetstoffen in de producten die je uit de supermarkt haalt. Je lever moet het allemaal maar zien af te breken! Dat kost heel veel energie. Dus help je lever door gezonder te gaan eten! Uiteraard staat roken er ook om bekend dat het heel slecht is voor je uithoudingsvermogen. Verder is het afgelopen tijd slecht weer geweest. Meer regen dan zon. Dus probeer elk streepje zonlicht nog even te pakken deze zomer. Gewoon even met je blote hoofd in het zonnetje wandelen. Goed voor opname van vitamine D uit het zonlicht. Zoals purple schreef kun je ook vitamine D aanvullen middels je voeding. Denk aan levertraan. Niet lekker maar wel gezond. En denk eens aan een grote schoonmaak in je slaapkamer.
Bed wassen, stofzuigen en dergelijke. Vervolgens eens goed doorluchten en laat tijdens de nachtrust een raampje openstaan, voor verse lucht tijdens de slaap.
Als je beter slaapt, heb je overdag ook meer energie.
IK was extreem moe en depressief door een vitaminen d tekort. dit kan ook getest worden in het bloed.