Hoe kun je jezelf het beste ziekmelden omdat je weet dat je 14 dagen lang veel diaree zult krijgen maar je niemand wilt kwetsen ivm collegialiteit????

Ik had al de vraag gesteld..deze is verwijderd. Ik wil me ziek melden omdat ik 14 dagen laxeermiddel ga gebruiken. Ik ben bang dat mijn collega's dit niet zullen begrijpen en dat ze me ''dwingen'' door te werken..wat te doen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Wat ook k*t is, is dat mijn vriend van mening is dat als ik op mijn werk diaree krijg (door het laxeermiddel dus) dat ik dan gewoooon op me werk kan gaan.
Ik zie mijzelf al zitten, een half uur lang, en mijn collega's achterlaten in de stank, en ik rennend door de winkel om de wc te halen..

Neenee

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het moet niet gekker worden hoor. Niemand kan je dwingen om door te werken als jij ziek bent door het laxeermiddel dat je moet gebruiken. Ik zou mijn baas gewoon inlichten en ik moet eerlijk zeggen dat ik jou collegae niet zo collegiaal vind. Jij bent echt te aardig voor ze en je denkt teveel aan hun. Het wordt tijd dat jij nu even aan je eigen gezondheid gaat denken. Het is bovendien ook vervelender voor je baas als hij steeds iemand anders moet inplannen, omdat je je dan ziek gemeld hebt. Als hij van te voren weet dat je er 14 dagen niet zult zijn, lijkt mij dat ook voor hem eenvoudiger. Iedereen weet dan waar hij aan toe is. Jou gezondheid is nu even het belangrijkste hoor.

Niemand kan je dwingen te werken, als je je ziek meldt, maar dan kun je wel bezoek krijgen van de arbo-arts. Aan hem/haar zul je moeten uitleggen waarom je laxeermiddelen slikt. Als je daar een goede, medische reden voor hebt, zal hij/zij rapporteren dat je je terecht hebt ziek gemeld. Als je ze echter slikt om een niet-medische reden, bijvoorbeeld om af te vallen, dan ben je onterecht ziek gemeld. Dat kun je je collega's ook niet aan doen, vind ik. Ziek is ziek, maar dit is dan eigen (onverstandige!!) keuze.

Ytje, jouw gezondheid is belangrijker dan je werk. Zeg tegen je werkgever dat je van de huisarts rust moet houden zolang je die pillen in moet nemen in verband met het onderzoek. Hij mag niet eens verder vragen. Je collega's moet je laten voor wat ze zijn. Die kunnen uiteindelijk niet in jouw binnenste (buik) kijken. Ik wens je sterkte. Ik snap ook niet waarom de vorige vraag verwijderd is.

Uhm, ze gewoon vertellen hoe het zit! Eventueel vragen of je thuis mag werken?

neem contact op met de arts die jou het middel heeft voorgeschreven en geef toestemming dit te mogen vertellen aan je werkgever. je belt je werkgever op en zegt. ik kan niet werken want ik zit aan een middel met hele nare bijwerkingen. ik snap jullie beleid maar het gaat niet. voor meer vragen kan je contact opnemen met mijn behandelend arts, en je dreunt het telefoonnummer en naam op van deze persoon. zeg dat hij ervan op de hoogte is dat er enige controle kan komen en jouw toestemming heeft deze te verstrekken omdat jij je zelf niet geloofwaardig genoeg over voelt komen. vervolgens geef je aan dat je zal bellen als het weet de goede kant op gaat en verbreekt de verbinding. (of je kan erheen gaan en de hele zooi onder poepen, dan is het ze ook duidelijk genoeg, maar deze manier is nogal genant) ziek is ziek, of het ze nu uitkomt of niet. jou komt het ook niet uit en jij hebt het ook maar te accepteren zoals het is. succes en beterschap

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100