Hoe kun je jezelf het beste ziekmelden omdat je weet dat je 14 dagen lang veel diaree zult krijgen maar je niemand wilt kwetsen ivm collegialiteit????

Ik had al de vraag gesteld..deze is verwijderd. Ik wil me ziek melden omdat ik 14 dagen laxeermiddel ga gebruiken. Ik ben bang dat mijn collega's dit niet zullen begrijpen en dat ze me ''dwingen'' door te werken..wat te doen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Wat ook k*t is, is dat mijn vriend van mening is dat als ik op mijn werk diaree krijg (door het laxeermiddel dus) dat ik dan gewoooon op me werk kan gaan.
Ik zie mijzelf al zitten, een half uur lang, en mijn collega's achterlaten in de stank, en ik rennend door de winkel om de wc te halen..

Neenee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Kimath
12 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen wat er aan de hand is, je collega's zullen dit vast wel begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betwijfel ik dus..Een hele tijd geleden heb ik de hele nacht overgegeven..en ik moest om 7 uur beginnen met werken en was al vanaf half 7 aan het bellen dat het echt niet ging. Mijn collega's zei dat ik NU moest komen en moest en zou werken, anders zou ze de manager inlichten (ik ben sowieso niet gaan werken..maar toch) mijn collega's hebben een ''toch proberen'' beleid. Helaas is dat als ik laxeermiddel inneem dat ik het wel kan proberen..maar op een gegeven moment komt het er toch uit, en wanneer weet ik niet, maar het zal gebeuren..
Kimath
12 jaar geleden
Wat vervelend, beterschap in elk geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankuwel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet te voorspellen hoe je op een laxeermiddel zult reageren, maar het is heel vervelend als het fout gaat en je inderdaad vreselijke diarree krijgt met misschien ook nog buikpijn/krampen erbij.
Laat iedereen maar praten en meldt je gewoon ziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja zie ook de toevoeging bij mijn antwoord.

Het beste antwoord

Het moet niet gekker worden hoor. Niemand kan je dwingen om door te werken als jij ziek bent door het laxeermiddel dat je moet gebruiken. Ik zou mijn baas gewoon inlichten en ik moet eerlijk zeggen dat ik jou collegae niet zo collegiaal vind.
Jij bent echt te aardig voor ze en je denkt teveel aan hun.
Het wordt tijd dat jij nu even aan je eigen gezondheid gaat denken. Het is bovendien ook vervelender voor je baas als hij steeds iemand anders moet inplannen, omdat je je dan ziek gemeld hebt. Als hij van te voren weet dat je er 14 dagen niet zult zijn, lijkt mij dat ook voor hem eenvoudiger.
Iedereen weet dan waar hij aan toe is.
Jou gezondheid is nu even het belangrijkste hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh hartstikke bedankt voor je lieve woorden !! Echt waar. Maar wat zal ik nu doen dan? Ik heb nu afgesproken met mijn baas dat ik morgen wel opt werk verschijn, en dat we dan kijken hoe het laxeermiddel gewerkt heeft. Maar aangezien ik het vanavond pas neem, en het 24 tot 48 uur nodig heeft, zal dit nog niet gewerkt hebben.
Moet ik morgen alsnog gaan werken, en daarna zeggen, ik meld me ziek?
Of bel ik nu of morgen al dat ik niet kom morgen en de komende zoveel dagen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor laxeermiddel je krijgt en ik ken je achtergrond verder niet. Sommige laxeermiddelen werken snel, en niet iedereen reageert er hetzelfde op.
Ik vind het trouwens wel lang duren (24 tot 48 uur) voor het laxeermiddel werkt. Ik neem aan dat je het voorgeschreven hebt gekregen van een arts. Dan zou ik even contact opnemen met zijn/haar praktijk en vragen wat je kunt verwachten. Afhankelijk van dat antwoord kun je zelf bepalen of je de gok wilt wagen om morgen te gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nu de dokter aan het bellen, ik laat het zo weten ;) 24 tot 48 uur vind ik ook lang, maar als ik het elke dag neem, heb ik elke dag diarree. ik heb van de arts Movicolon gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Movicolon begint echt al eerder te werken hoor. Je kunt wel wat buikpijn verwachten denk ik. Maar bel de dokter eerst maar even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de dokter gebeld, en kreeg de assistente aan de lijn. Zij zegt dat dit product niet voor diarree zorgt, maar dat het alleen soepeler maakt..
Fijn..Nu weet ik nog niks zeker..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook gewoon even vannacht afwachten. Als het snel begint te werken en je veel last hebt van buikkrampen, kun je je morgen gewoon ziek melden. Dat is dan niet anders. Maar gaat het goed vannacht, dan waag je de gok morgen en als het niet gaat op je werk, ga je weer naar huis.
Ik zou wel extra ondergoed en misschien wat maandverband meenemen, voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens je in elk geval beterschap toe. En er zijn trouwens sites van mensen die voortdurend movicolon moeten gebruiken ivm verstoppingen. Misschien kun je daar nog eens opkijken, wat je eventueel kunt verwachten.
Even googlelen op movicolon. Sterkte meid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, hartstikke bedankt, voor alles! :D
Ik sluit dalijk de vraag ;)

Andere antwoorden (4)

Niemand kan je dwingen te werken, als je je ziek meldt, maar dan kun je wel bezoek krijgen van de arbo-arts. Aan hem/haar zul je moeten uitleggen waarom je laxeermiddelen slikt. Als je daar een goede, medische reden voor hebt, zal hij/zij rapporteren dat je je terecht hebt ziek gemeld. Als je ze echter slikt om een niet-medische reden, bijvoorbeeld om af te vallen, dan ben je onterecht ziek gemeld. Dat kun je je collega's ook niet aan doen, vind ik. Ziek is ziek, maar dit is dan eigen (onverstandige!!) keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft een medische reden ;) Ik heb ze van de arts gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval moet je je rug rechten en is het écht pech voor de collega's. Trek je er niet teveel van aan. Ik zou het dan ook niet "proberen", want zodra je diarree krijgt, wil je gewoon thuis zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil ik best doen, maar wat doe ik NU dan, mijn baas (leidinggevende) bellen en zeggen, luister, we hadden afgesproken dat ik morgen middag zou komen, maar als ik dan al diaree heb kom ik niet en meld ik me verder voor de komende dagen ziek? Of..??
Ytje, jouw gezondheid is belangrijker dan je werk. Zeg tegen je werkgever dat je van de huisarts rust moet houden zolang je die pillen in moet nemen in verband met het onderzoek.
Hij mag niet eens verder vragen. Je collega's moet je laten voor wat ze zijn. Die kunnen uiteindelijk niet in jouw binnenste (buik) kijken.
Ik wens je sterkte.
Ik snap ook niet waarom de vorige vraag verwijderd is.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor alles Ivana :) Erg grote hulp
Uhm, ze gewoon vertellen hoe het zit! Eventueel vragen of je thuis mag werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk in een supermarkt..thuis werken heeft dus vrij weinig zin :P
Ivana
12 jaar geleden
Maod: ziek is ziek. Daar hoef je geen verantwoording voor af te leggen.
neem contact op met de arts die jou het middel heeft voorgeschreven en geef toestemming dit te mogen vertellen aan je werkgever.

je belt je werkgever op en zegt. ik kan niet werken want ik zit aan een middel met hele nare bijwerkingen. ik snap jullie beleid maar het gaat niet.

voor meer vragen kan je contact opnemen met mijn behandelend arts, en je dreunt het telefoonnummer en naam op van deze persoon. zeg dat hij ervan op de hoogte is dat er enige controle kan komen en jouw toestemming heeft deze te verstrekken omdat jij je zelf niet geloofwaardig genoeg over voelt komen.

vervolgens geef je aan dat je zal bellen als het weet de goede kant op gaat en verbreekt de verbinding.

(of je kan erheen gaan en de hele zooi onder poepen, dan is het ze ook duidelijk genoeg, maar deze manier is nogal genant)

ziek is ziek, of het ze nu uitkomt of niet. jou komt het ook niet uit en jij hebt het ook maar te accepteren zoals het is.

succes en beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja dat kan ik ook doen ja, de zooi onder poepen :p
Oke, ik zal eerst de arts bellen en uitleggen hoe het zit.
het is namelijk zo dat het enige nare bijwerking dat er is, is misselijkheid, en daarom neem ik dit middel (onderandere) en ik mag gewoon werken ermee. Dus ik bel de dokter om te overleggen of het wel slim is (qua wc etc..ophouden is ook niet goed) om te gaan werken :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom je het middel neemt maakt niet uit, dat hoeve ze daar op je werk ook niet weten. je arts schrijft het voor om dat je het nodig hebt, niet omdat je zweetvoeten hebt. tegen je arts zijn ze vast wat minder nieuwsgierig en veeleisend. ophouden met laxeermiddel? als eerste wens ik je succes, en als 2e is het middel om te laxeren dus het is zeker niet verstandig om dit op te houden. :)) succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bedoelde ik, ik kan moeilijk laxeermiddel nemen om vervolgens mijn ontlasting op te houden..
En wie gaat er nou wél graag op zn werk naar de wc met diarree?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om te laxeren... WAT laxeert. bijwerkingen kan je niet tegenhouden, net zoals je niet kan doen als je er wel misselijk van zou worden. moet je, dan moet je gewoon, zou je last hebben van andere bijwerkingen dat is dat ook gewoon omdat het zo is. ik zou er schijt (oops) aan hebben. HUN verwachten wat van je dus laat HUN ff lekker aantonen dat jij wel zou kunnen werken? huisarts is daar uitermate geschikt voor om uit te leggen hoe en wat bijwerkingen zijn hoor. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha :p oke dankjewel !!!