1000MG paracetamol staat gelijk aan hoeveel mg ibuprofen?

Ik moet van de plastische chirurg 4x 1000 mg paracetamol gebruiken.
Maar hoeveel mg ibuprofen staat er gelijk aan?

Toegevoegd na 29 seconden:
per dag.

Toegevoegd na 50 minuten:
Ik weet de bijwerkingen maar heb geen paracetamollen meer in huis.
En ik kan het huis niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te vergelijken, het zijn beide pijnstillers maar niet onderling verwisselbaar. Deze vraag zou je aan de plastische chirurg kunnen stellen.
Paracetamol heeft de minste bijwerkingen, ibuprofen is slechter voor je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag is gelijk aan het stellen van de vraag hoeveel appelen zijn een peer.
Paracetamol wordt juist voorgeschreven omdat het bijna geen bijwerkingen heeft die ibuprofen wel heeft!

Het beste antwoord

Paracetamol is een pure pijnstiller, terwijl brufen een ontstekingsremmer is. Dit houdt dus in dat brufen inwerkt op alle ontstekingsverschijnselen zoals pijn, zwelling, roodheid en warmte. Paracetamol werkt alleen in op de pijn (en heeft een koortsverlagende werking). Je zou kunnen starten met de maximale dagdosering paracetamol, dit is 6 x 2 tabl. of zelfs 8 x 2 tabl. gedurende korte tijd. Daarnaast kun je dan nog, bij onvoldoende resultaat, brufen slikken. Je kunt op het doosje kijken hoeveel je maximaal mag hebben, waarbij je natuurlijk niet meteen de maximale dagdosering inneemt naast je paracetamol. Je bekijkt wat nodig is. Paracetamol is in eerste instantie aan te raden, omdat dit geneesmiddel nagenoeg geen bijwerkingen kent. Dit in tegenstelling tot brufen (of voltaren of naprosyne b.v.) Je bent bij de plastisch chirurg geweest. Heb je een operatie gehad, waarbij bv. de boel is opgezwollen? Dan is dit wel een pré voor brufen. Maar de plastisch chirurg heeft aan de andere kant niet voor niets (eerst) paracetamol geadviseerd. Je kunt in ieder geval paracetamol en brufen niet met elkaar vergelijken.

Toegevoegd na 2 dagen:
6 x 2 moet natuurlijk 3 x 2 zijn is in totaal 6 tabletten.
8 x 2 moet natuurlijk 4 x 2 zijn is in totaal 8 tabletten.
Excuus voor deze fout.