Welke diana pil is de orginele die wel helpt tegen puisten, heb gehoord dat er een nep diana pil is?

Is hij van naam veranderd? Welke moet ik hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De pil heet Diane 35

Zie de bron. Kan er niet uit citeren vanwege copyright.

Maar jouw huisarts weet wat hij/zij moet voorschrijven.
En anders wel de dermatoloog.

http://www.huidarts.com/cgi-bin/behandl.pl?cgifunction=form&fid=1037550382

Diane-35
De werkzame stoffen in Diane-35 zijn ethinylestradiol en cyproteronacetaat.
Artsen schrijven deze pil voor bij acne, buitensporige haargroei en om zwangerschap te voorkomen.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Diane_35.aspx?mId=10704&rId=231
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf gebruik de pil onder de naam van de werkzame stoffen. Deze wordt bij mij door de ziekenfonds wel vergoed maar de diane 35 niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed jb86.
Daarom vermeld ik ook de werkzame stoffen. Vaak betaal je meer voor de merknaam, of wordt alleen de goedkopere variant vergoed.

Andere antwoorden (1)

Je kan vast je huisarts vertrouwen om je de échte Diana pil voor te schrijven. Het zal toch via hem of haar moeten gaan.
Je zou ook al informatie bij een willekeurige apotheek in kunnen winnen als je het een privacykwestie vind.
Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
vind=vindt