Wie kent het middel Reductil? Ik krijg het zojuist voorgeschreven en weet ook wat het zou moeten doen..

Ik geloof ook wel dat het zal best nodig zijn maar ik heb er mijn twijfels bij of het geen onzin medicijn is..het is immers een duur middel..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net even de bijwerkingen gelezen ; IK hoef niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaringen verschillen natuurlijk, maar om mijn eigen ervaringen even te noemen: de eerste paar dagen voelde ik me een beetje hyper, ongeveer zoals wanneer je die ene kop koffie hebt gedronken die net een kop te veel bleek te zijn. Verder had ik af en toe een ietwat droge mond, niets dat een slokje water of een (uiteraard suikervrij!) zuurtje niet kan verhelpen. Verder nergens last van gehad.

Het beste antwoord

Reductil werkt alleen in combinatie met een caloriebeperkt dieet en bewegen, maar dan wérkt het wel. Beter dan alléén minder eten en meer bewegen. Dit weet ik uit ervaring. Ook fijn: nadat ik ben gestopt met Reductil ben ik niet terug gejojood.

Het geeft een edge bij het afvallen, maar is inderdaad geen wondermiddel. Nu heeft je arts je dit natuurlijk niet voor niets voorgeschreven. Als het goed is heeft hij dit gedaan omdat je zelf al veel goed doet, maar ondanks gezond eten en bewegen niet snel genoeg afvalt, terwijl afvallen wel essentieel is voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk niet dat het een onzin medicijn is, maar ook geen wondermiddel.
je zal zelf ook het nodige moeten doen, maar als ondersteuning lijkt het me zeker zinvol.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik zelf heb hier geen ervaring mee, maar het heeft volgens onderstaande bron een aangetoond effect op het afvallen. Als je dit door je arts voorgeschreven hebt gekregen, begrijp ik niet dat hij je ook niet verwezen heeft naar een dietiste. Alleen pillen slikken om af te vallen is geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat wel: volgens de instructies voor artsen wordt dit middel alleen voorgeschreven aan mensen die al hebben bewezen een verstandig dieet te kunnen volhouden en voldoende te bewegen, maar daar nog niet genoeg resultaat uit halen. Met andere woorden: als je nog een dietiste nodig hebt om gezond te leren eten, zou je sowieso geen Reductil voorgeschreven moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou je toch ook geen reductil nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om gevallen waarbij het gezondheidsrisico urgent genoeg is om geen meerjarenplan te maken om af te vallen. Reductil helpt om het afvallen sneller te laten verlopen, en terwijl te snel afvallen niet gezond is, is een BMI van boven de 30 nog minder gezond. Het is dan ook alleen bedoeld voor gevallen waarbij iemand die wél al gezond eet en beweegt daar niet genoeg resultaat mee boekt.