hoe kan ik sterk worden?

ik heb een vriend in de klas en hij heeft de zelfde leeftijd en verslaat mij bij armworstellen met zijn pink

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Jij hebt vast iets anders waar je beter in bent, sneller, slimmer, etc. Kun je niet beter daar op focussen in plaats van proberen hetzelfde als je klasgenoot te worden?

Antwoorden (9)

Zoals heel veel dingen in het leven waar je goed in wilt zijn: oefenen oefenen oefenen (trainen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een sportschool, touwtje-springen, opdrukken... en ga gewichtheffen met je pink, klinkt raar, maar dan wordt je pink sterker... trouwens, ik versla ook mensen met mijn pink, terwijl ik niet zo sterk ben, het ligt er ook aan hoe je je pink buigt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe wat trainen, push-ups, sit-ups, gewichtjes heffen, optrekken, etc etc (als je toch al bezig bent met je armen te trainen kan je direct beginnen aan je hele lijf) Misschien beginnen met lopen of fietsen voor de conditie( versla je hem direct ook in sprint/duurloop etc).

Wel geduldig zijn, de sixpack/gespierde armen zullen er niet zijn in 1 maand. Begin niet te zwaar maar bouw alles langzaam op.

Zoek gewoon een "spiertraining" op, met google en je krijgt wel een paar simpele oefeningen die bij dagelijks uitoefenen al heel wat doen. Op youtube heb je met een beetje kennis van engels ook zeker iets dat je vindt en heb je direct een visuele hulp zodat je het zeker juist doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maybe gewichtheffen? Je hebt al van die dingen bijna overal.. (Die gewichtjes) ;)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met bovenstaande antwoorden. Enige kanttekening kan je leeftijd zijn. Begin niet te vroeg met het trainen van je volledige lichaam (lees voor je grotendeels volgroeid ben) anders kan het groeiproces verstoord worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop van deze spullen. En blijf in je vrije tijd alleen maar trainen. Je zult binnen 2 weken het resultaat zien.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het armworstelen gebruik je je triceps: de armspieren aan de onderkant van je bovenarm. Als je deze wilt trainen, moet je een gewicht in je hand hebben en je hand achter je hoofd hebben hangen. Als je dit goed doet, zit je elleboog gebogen boven jouw hoofd. Als je vervolgens je hand met het gewicht omhoog brengt, en je bovenarm stil houdt, train je je triceps. Het duurt dan nog wel een hele lange tijd voordat je echt een stuk sterker ben geworden, maar je moet ooit ergens beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Abonnement bij een sportschool nemen, anders een matje een oefenbankje en een paar dumbells aanschaffen. Dat hoeft je alles bij elkaar niet meer dan een euro of 100 te kosten voor een beginnetje. Trainingsschema’s kun je te kust en te keur vinden met een beetje googelen.

Met een paar keer per week een flink stuk fietsen of joggen erbij ben je het mannetje.

Als vuistregel: spiergroepen om de andere dag trainen. Dat wil zeggen dat je best iedere dag aan de slag kunt maar wissel die spiergroepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.s ochtends 3 maal 20+ keer opdrukken. Snel op, langzaam omlaag. Wel er voor het krachtsporten voldoende zoetzure drank drinken
2. s avonds veel kip, sojaproducten en heel veel groenten eten. en verder heel gevarieerd en gezond eten hele dag door.
3. goed slapen en geen stress.
4. mediteren en visualiseren dat je een sterk en krachtig lichaam hebt.

succes gegarandeerd.