Doet zwemnen met een gekneusde rib pijn?

Ik ben gisteren gevallen op mijn rib en daar heb ik nu erg veel last van. Vrijdag ga ik al op vakantie en zal ik dus veel willen zwemmen. Heeft iemand dit probleem gehad en weet of je met een gekneusde rib kan zwemmen en of het pijn doet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Beetje dobberen wil prima, snel banen zwemmen gaat je niet lukken.

Antwoorden (1)

Normaal mag je daar mee zwemmen:
Bij een gekneusde of een gebroken rib die netjes op zijn plaats zit kan het geen kwaad om te bewegen. Door het ademen bewegen uw ribben immers vanzelf al de hele dag. In het begin kan de gevoeligheid of pijn u tegenhouden om al teveel te doen. Maar als het gaat mag u gewoon fietsen, wandelen, zwemmen, wat u wilt. Probeer zelf uit wat u kunt. Laat de pijn u niet te zeer belemmeren, maar forceer ook niet.
fremar