Hoelang kan een herstel van een burnout maximaal duren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf hoe gesloten je bent voor je eigen ik. En dan bedoel ik in hoeverre je open staat om je eigen drama's, leed en aangeleerde eigenschappen van jezelf wilt veranderen. Sommigen zijn zo gesloten of angstig dat zij ervoor kiezen om het stukje van vroeger nooit meer aan te kaarten. En juist daar ligt in mijn optiek de kern en de oorsprong van een burnout. Dus voor sommigen zal het maximaal een leven lang duren. Voor anderen korter. Maar realiseer je goed, dat als je rond de 40 bent, of zelfs 50, dan nog is het de moeite waard om eraan te werken. Er ligt nog steeds een groot stuk leven voor je. Voor mij betekend een burnout alleen dat het tijd is om jezelf beter te leren kennen. Dat is zo wie zo prettig als je je eigen leven wilt leiden. Toegevoegd na 13 minuten: Wat is trouwens de referentie voor herstel? De meesten vergelijken het zoals het vroeger was en wat ze vroeger allemaal konden. Maar wees nu eerlijk, kennelijk is hetgene van vroeger ook allemaal al teveel geweest en op de verkeerde wijze. Dat heeft zich allemaal gestapeld en uiteindelijk tot de bekende overstroming/emmer vol van een burn-out geleidt. Dus 'vroeger' is GEEN referentiekader. Er is geen referentiekader meer, want die moet opnieuw gevonden worden. Dus wanneer kan je dan spreken dat je 'herstelt' bent?

Behandeling Burn-out wordt te­gen­woor­dig suc­ces­vol be­han­deld door mid­del van kort­du­ren­de (12-15 we­ke­lijk­se ses­sies) the­ra­pie.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burn-out

Maximaal een leven lang! Het is sterk gerelateerd aan je karakter. En je karakter staat grotendeels vast. Wel leer je er steeds beter mee om gaan en kan je er uiteindelijk vrij goed mee leven. Toegevoegd na 1 uur: bron: eigen ervaring.

Ongeveer net zolang als de periode dat de burnout zich opgebouwd heeft, is afhankelijk van hoe lang het dus duurde voordat je eraan 'toegegeven' hebt dat t zo niet langer ging.

Mijn man zit nu al een jaar thuis met een Burns out, hij zal nooit meer dezelfde persoon zijn als dat hij was omdat ie een goeie klap heeft gekregen van zijn Burn out. Het zal altijd blijven omdat het heel heftig is . Je moet er mee leren omgaan en aanvaarden dat je niet meer wordt zoals je was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100