Hoe kom ik van een platvoet af?

Mijn rechtervoet is een platvoet waarbij de enkel steeds naar binnengaat. Dit heb ik niet altijd gehad maar het is de laatste twee/drie jaren gekomen.
Ik heb er geen pijn van maar vind het wel vervelend half gehandicapt te lopen.
Nu heb ik geen tijd/geld om naar een specialist te gaan, en zou graag van jullie willen weten of er andere manieren zijn om er vanaf te komen? Zoals iets in de schoenen leggen waardoor het minder wordt etc?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou je door de huisarts laten verwijzen naar een podotherapeut.
Die zit weliswaar niet in het basispakket van je verzekering, maar als je daar een keer geweest bent, betaal je een bezoek van ongeveer 30 euro.
Hij/zij zal je dan adviseren welke zooltjes je het beste in je schoenen kan leggen.
Die zijn dan ook niet echt goedkoop: 10 - 15 euro als je ze kant en klaar kan kopen.
Maar dan doe je het wel goed.

En anders heb je kans dat de kwaal veel erger wordt.
Met pijnlijke voeten tot gevolg.
En aangepaste schoenen.
En nooit meer leuke schoenen kunnen kopen.

Ik zou er dus maar zo snel mogelijk iets aan doen,
op de goede manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet perse.
Bij mij zei die podotherapeut ook dat ik voortaan alleen nog degelijke schoenen aan mocht met goede zooltjes.
Ze zooltjes met ondersteuning heb ik gekocht bij een goede schoenenwinkel voor ong. 15 euro en bevallen mij prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het ernstig is, zullen misschien speciale zooltjes aangemeten moeten worden. Die heb ik ook. De prijs van mijn 2 zooltjes was in 2007, schrik niet, € 122,-. Per stuk dus €61.-
Dit werd vergoed door mijn verzekering
De basisverzekering vergoed dit inderdaad niet, maar veel aanvullende verzekeringen wel.
Toch zou ik er niet op bezuinigen. Je voorkomt een hoop ellende in de toekomst.
Je zegt dat je nu geen tijd en geld hebt om naar een specialist te gaan. Ik kan niet in jouw agenda of portemonnee kijken maar ik wil je toch adviseren om een specialist te bezoeken, een podotherapeut bij voorkeur. De platvoet word er op termijn niet beter op. Als je onbehandeld door blijft lopen zullen de problemen verergeren en kun je straks alleen nog maar op speciale schoenen lopen, dat kan op de lange duur dus nog meer tijd en geld gaan kosten.
Vraag je huisarts om advies en laat je doorverwijzen.