help, waarom krijg ik opeens zwart voor mijn ogen en wordt ik duizelig??!

Hallo allemaal,

Vandaag ging ik met vrienden en vriendinnen naar het zwembad, totdat ik opeens duizelig werd, het leek net of ik in een droom zat, toen kwam er allemaal zwart voor mijn ogen en werd heel erg moe?!!
Weet iemand misschien waarvan dit kan komen want dit heb ik nu al 2x gehad;

*Toen ik een spreekbeurt voor de klas moest houden.

*Vandaag in het zwembad.

Vandaag had ik maar een broodje gegeten op de hele dag en ik had niks gedronken want ik had helemaal geen honger en dorst, toen had ik om half 3 een broodje kroket besteld, ik at een paar happen en opeens gebeurde het!

Ik was trouwens ook daarvoor in een soort turks stoombad ofzoiets geweest bij het zwembad.

Weet iemand misschien waardoor dit zou komen en ook hoe dit heet??!!

Heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Kimath
12 jaar geleden
Je zegt het zelf al, weinig gegeten en gedronken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet goed voor jezelf zorgen je lichaam functioneert niet goed als je te weinig eet en drinkt, bedenk maar eens wat jouw lichaam allemaal moet doen op een dag, jij vraagt veel van je lichaam, al is het alleen maar door het feit dat je nog in de groei bent en dan scheep jij je lichaam af met 1 broodje??? ;)

Antwoorden (4)

Een aanval van duizeligheid kan eng zijn, maar gelukkig is er zelden iets ernstigs aan de hand. De oorzaak van duizeligheid kan variëren van stress tot een aandoening aan het binnenoor.
Maar raadpleeg toch best eens een dokter:
Als je met duizeligheidsklachten naar de dokter gaat, bereid het bezoek dan goed voor en probeer voor jezelf de volgende vragen alvast te beantwoorden. Dat maakt het vinden van een oorzaak wellicht iets eenvoudiger:
Hoe zou je de duizeligheid omschrijven?
In welke situaties heb je er last van?
Hoe lang heb je er al last van?
Moet je op bed blijven liggen of kun je gewoon functioneren?
Heb je ook andere klachten tijdens een aanval van duizeligheid?
Gebruik je medicijnen en zo ja, welke?
fremar
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Uitgebreid antwoord, maar een meisje van 12 wat op een hele dag niets drinkt en alleen één broodje heeft gegeten krijgt daar logischerwijze vanzelf problemen mee..... Een auto zonder benzine of gas kan toch ook niet meer rijden!
Ik denk dat het toch er aan ligt dat je te weinig gegeten of gedronken hebt. Ik heb voor mijn gevoel ook niet snel dorst, maar kom er de laatste tijd toch achter dat ik ook wel eens wazig/vlekjes zie. Na een paar glazen drinken, is dat redelijk snel over.
Met dat turks stoombad ben je ook veel vocht verloren. Dus volgende keer genoeg water drinken voor en na het stoombad.

Met die spreekbeurt kan het ook wat spanning geweest zijn,
En oja, ik ben geen dokter, als je dit vaker krijgt even naar de huisarts
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel zoiets dacht ik ook al!:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik heb het opgezocht maar ik ben gewoon flauwgevallen, by myn spreekbeurt moest ik ook flauwvallen maar ik d8 dat het gewoon de spanning was(jaa ook ja) maar heeft iemand tips wat ik de volgende spreekbeurt moet doen als ik bijna flauwval moet ik dan doorgaan of opeens op de grond gaan liggen wat is het beste??! help aub
anneliez
12 jaar geleden
Je moet oppassen niet in een cirkel terecht te komen. Door de angst onderuit te gaan, wordt de kans groter.
Maar als je het voelt aankomen is er niets op tegen te zeggen dat je even moet gaan zitten, of spreek met een vriendin af dat ze je in de gaten houdt.
Je moet 2 liter water per dag drinken. Dorst of geen dorst. In het zwembad ben je er druk en ook al merk je het niet door het water je zweet ook en verliest daardoor een boel vocht. Vooral dat stoombad is erg. Let erop dat je genoeg drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed eten en drinken is een belangrijk iets van goed en gezond leven. Ook al heb je geen honger of dorst: Eet minimaal drie maal per dag en drink minimaal drie keer per dag.
Het kan denk ik ook zijn toen je gespannen was, voor bijvoorbeeld je spreekbeurt.
Misschien heb je griep?

Mvg,
MrMorrie1