Heeft het aanmaken van veel of weinig sperma per dag te maken met een bepaalde mentale of emotivolle instelling of met een (on)gezonde leefwijze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit jij op het hbo? Het klinkt echt heel slim die vraag.. Ik snap het namelijk niet (nahh... ongeveer dan..._.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha...kzit in HAVO 4 (dus bovenbouw) maar zo ingewikkelt is t toch niet?..:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk jij nog wel eens ergens anders aan
dan aan seks? -:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@momopoyolo: nee,hoezo? slechts 5 van m'n 20 vragen gaan over sexactige dingen: dat is dus 25 % en is dus een MINDERHEID. Bovendien (sorry) mag ik toch onder de daarvoor bestemde rubriek degelijke vragen stellen? En t gezgede is toch: * vragen staat vrij* ? of mag dat niet volgens u?... bedankt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel ipv * nee,hoezo* ?= * ja,hoezo?* als antwoord op uw vraagje hierboven..... groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het ook al een typische BeachDennis-vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff voordat k mwe huiswerk ga doen : waarom denken jullie zo?
het is toch een heel normale vraag en k vroeg t me gewoon af..mag dat dan niet? en waarom een typische * beachDennis*-vraag?
dr zijn zovéél van mijn leeftijd en trws ook ouder enzo die ook vragen hierover stellen. waarom wordt ik dr dan * uitgepakt*? dat snap ik niet..:( maar ok Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal prima hoor, Dennis, dat je hier vragen over hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dennis ze bedoelde het als grapje he.... :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GeForce101: hee,man mssch heb je wel gelijk..maar weet je: kheb best veel meegemaakt en heb daardoor megaveel kritiek enzo gekregen rondom me heen weet je...dus vandaar dat k zo reageerde...ben msschien wel een beetje * allergisch* nou voor vooroordelen e.d.....;) @stippel & momopoyolo: tja,msschien bedoelde jullie t als geintje,k? idg : sorry..... groetjes & thnx ;) Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja,jou vergat k nog te bedanken: @ suussuus: vette thnx dus,hè? héél sympatiek van je..;-D groetjes

Het beste antwoord

Nee, althans : de hoeveelheid die je met het blote oog ziet niet. Die is voornamelijk genetisch bepaald, en bestaat uit zaadvocht en wordt aangemaakt in de prostaat. Met het klimmen der jaren wordt het vaak wat minder.

Hoeveel zaadcellen er in zitten echter, daar heb je WEL enige invloed op. Roken, te hoge temperatuur (strakke onderbroeken), slecht eten, weinig lichaamsbeweging, affijn, het hele voor de hand liggende rijtje, hebben allemaal invloed op zowel de hoeveelheid als de kwaliteit van de zaadcellen.

Daarmee is dus geen enkele link tussen het aantal mililiters en de vruchtbaarheid ; in 1 ml gezond sperma kan meer (krachtig) zaad zitten dan in 10 ml ongezond sperma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hai,Marleen: voor jou ook zeker een +sje,want je geeft een mooi,wetenschappelijk antwoord. Bedankt ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor,Marleen: jouw antwoord komt toch naar mijn smaak als beste uit de bus.Gefeliciteert! ;-)

Andere antwoorden (2)

Zie de wiki link
Het varieert per persoon ook nog eens flink van dag tot dat en afhankelijk van hoe vaak je het produceert

Ik kom zo snel niet vinden of je het meer of minder maakt door bijv een dieet

Trouwens. sperma is voor het grootste gedeelte gewoon VOCHT, wat er eigenlijk toe doet is de hoeveelheid zaadcellen erin
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee,amigo: jij geeft iig een nuttig antword dus een + hoor! ;-)
Als je veel zaadlozingen hebt in korte tijd maar ook bij snelle zaadlozingen dan maak je minder sperma aan.
Ook bij ziekten zoals diabetes kan de hoeveelheid minder zijn.
De apotheek verkoopt een apparaatje waarmee je de hoeveelheid kunt meten