als iemand een (enge) film heeft gekeken, en als die film iemands gedachten laat veranderen, wat moet je dan doen?

Toegevoegd na 18 minuten:
als het om een echt gebeurde film/ documentaire gaat

Toegevoegd na 24 minuten:
waar HELE erge dingen in voor komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ten eerste hem confronteren met zijn veranderende gedrag daarna zeggen dat je het stoort en dat die film alleen maar nep is. En misschien kan je hem zo vaak laten zien dat die helemaal saai wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euuhhm......... ja ik weet het wel!!! .... eh..... ow ik weet het al!

ga een leuke film kijken die niet zo eng is voor je gaat slapen dan vergeet je die enge film of documantaire
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind ik de vraag nogal vaag.
Het gaat om iets dat waar gebeurd is, maar heel erg.
Ik begin dan te denken aan bijvoorbeeld een documentaire over een serie-moordenaar.
Bedoel je zoiets?
En dan in de zin van dat je je in de persoon van die moordenaar of zijn slachtoffer(s) verplaatst in gedachten? Want over wie heb je het nou: jezelf of een derde persoon?

Mijn idee over iets 'doen' in zo'n geval:
Ga eerst eens bij jezelf na wat JIJ PERSOONLIJK in zo'n SCRIPT zou doen. Want hoe goed een documentaire ook is, het blijft een kwestie van een script schrijven om het gebeurde op een logische, en chronologische, manier in beeld te brengen zodat kijkers het kunnen volgen.

Stapje terug: Is de situatie herkenbaar? Zou je zelf ook precies zo reageren als de dader? Of heb je zoveel gevoel van goed en kwaad dat je een andere keuze maakt? Of ben je juist het slachtoffer?
In hoeverre vereenzelvig je je met de dader? Of het/de slachtoffer(s)?

Mocht je deze vraag hebben gesteld met betrekking tot jezelf: wanneer je merkt dat je dit soort gedachten hebt en dat ze je angst aanjagen, praat er dan eens over met je huisarts of een vertrouwenspersoon.
Omdat je niet duidelijk hebt gemaakt over wat voor soort 'erge dingen' het gaat, kun je ook google-en op vertrouwenspersoon en kijken wat voor jou de juiste richting is.