Ik heb al 2 weken pijnlijk tandvlees Je ziet niks maar naast mijn neus en mijn lip voelen dik en het klopt

Naar tandarts geweest maar hij ziet niks op de foto's Er zit een vage witte vlek op mijn wang Heb neusspray geprobeerd Het gaat niet weg Ben erg ongerust... En weet niet wat ik moet doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.3K

Het beste antwoord

Als het klopt is het inderdaad vaak ontstoken,
dit zou op een foto te zien moeten zijn... ik zou inderdaad dan naar de huisarts gaan of een vervanger van de tandarts? Heb het zelf net aan de lijve ondervonden...bleek een restantje van een wortelkanaal ontstoken te zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan proberen je mond met bacteriedodend mondwater te spoelen.

Dan weet je in ieder geval dat het door bepaalde bacterien die een lichte ontsteking veroorzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
in ieder geval of <- correctie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik poets met paradontax en wrijf het door de dag heen op mijn tandvlees maar het wordt niet minder
Als het dik voelt en klopt, zit er toch meestal een ontsteking. Waarom ga je niet naar je huisarts, als je bij de tandarts niet verder komt? En, zoals mijn voorganger terecht zegt, zolang spoelen met antibacteriële spoelvloeistof (of zoutoplossing, dat ontsmet ook). Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisarts is 3 weken op vakantie maar inderdaad, ik ga morgen de huisartsenpost maar een bellen
Bedankt!
Als je er naast je neus en lip een kloppende zwelling zit, is het wel vreemd dat de tandarts niets gevonden heeft. Dit wijst toch op een ontsteking, zou ik denken.
Ga ermee naar de huisarts, misschien heb je antibiotica nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ook raar maar ze hebben foto's gemaakt en hebben niks gevonden Ik dacht dat het bij een bepaalde kies vandaan kwam die al dood is maar er is niks te zien op de foto
klinkt ook als herpes (koortslip).
Ik zeg niet dat dat het is maar is wel wat in mij opkomt.

Dit is in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden niet alleen voorbehouden aan je lippen maar kan zich verspreiden op gebieden rond slijmvliezen (ogen, neus, geslachtsdelen). Vaak gaat dat gepaard met aften (kleine wondjes) in tandvlees en wang.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geen aften of iets dergelijks
Denk ook niet dat het met herpes te maken heeft Het komt echt van boven mijn tanden/kiezen