Hoe zorg ik ervoor dat mijn collega's me weer met respect behandelen?

Ik heb ADHD waardoor ik nogal chaotisch overkom en soms kleine dingetjes vergeet. Geen essentiele zaken, maar dingetjes die iedereen wel eens vergeet. Mij overkomt dit alleen wat vaker. Dit is (in 15 jaar!) nooit een probleem geweest, maar sinds kort ben ik ineens het mikpunt van kleine pesterijen van 2 van mijn collega's. Ze leggen elk foutje onder een vergrootglas, roddelen en vertellen onwaarheden over me. Bovendien stoken ze anderen tegen mij op.
Ik moest al op het matje komen bij mijn baas, omdat hij allerlei klachten over me had gehoord. Hij weet niet goed wie hij nu moet geloven: mij of mijn collega's.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, zonder de boel te laten escaleren.
Kies ik voor de aanval of kan ik me beter op de achtergrond houden? En hoe doe ik dat dan?

Toegevoegd na 40 minuten:
NB: Zowel mijn baas als mijn collega's weten dat ik ADHD heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Mijn advies is: ga naar de bedrijfstarts en vertel wat er speelt en dat je denkt dat je hier op termijn mogelijk overspannen van wordt.

De bedrijfsarts is toch onafhankelijker dan je chef, die kan ook zo zijn/haar voorkeur hebben.

Zo wordt je serieus genomen en wordt er echt iets gedaan. Dit soort praktijken kan gewoon niet.
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Houd je niet op de achtergrond. Dan lopen ze zo over je heen. Weet je baas dat je adhd hebt? En wat dat inhoud? Geef hem daar eens wat informatie over, dan heeft hij of zij wat meer begrip hoop ik. En dan mogen je collegae op het matje komen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij al 15 jaar daar werkt,dan neem ik aan dat je je werk goed doet.
Dan kan iedere baas controleren.
Ik zou even een gesprek met jouw baas aanvragen,en hem de situatie uitleggen.
En als 2 collega,s dit veroorzaken,dan noem ik dat geen collega,s.
Maar maten naaiers.
Op iedereen is wel wat aan te merken.
Zelfs op mij.
Laat iedereen een beetje in zijn waarde .
Want zo kun je iemand mooi naar de klote helpen.