Is het slecht om tijdens het slapen op je buik te liggen? En op je rug?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou ik weet alleen dat als je zwanger bent het niet goed is om op je buik te liggen 

Als je net gegeten hebt is het niet goed om op je buik te gaan liggen.

Nee hoor, alle houdingen zijn prima. Tijdens het slapen zal je ook op alle mogelijke manieren liggen, zonder dat je het zelf merkt.

Nee, dat is niet schadelijk en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Er schijnen wel speciale kussens te koop te zijn voor buikslapers, rugslapers en zijslapers. (Voor draaislapers zoals ik heb ik nog niets gevonden, ik slaap op een gewoon kussen.) Tijdens je zwangerschap mag je zelfs op je buik liggen, maar op een gegeven moment is het niet meer comfortabel. Alleen in bepaalde gevallen wordt geadviseerd om op je linkerzij te liggen, als het kind niet hard genoeg groeit bijvoorbeeld, zoals met mijn oudste.

Op zich is op je buik slapen niet slecht, maar je nek wordt wel in een lastige positie gedrongen: 90 graden gedraaid en in die positie ook nog een stukje achterover, als het hoofd op een kussen ligt. Door een been op te trekken rol je wat meer op je zij en komt de nek uit die 90 graden draai. Toegevoegd na 1 minuut: Gedrongen moet zijn: gedwongen

Volgens mij is geen enkele houding echt slecht. Wel kan je last krijgen van bepaalde spieren, bijvoorbeeld van je nek, als je te lang in zo'n rare houding ligt. Je kunt dat hebben als je heel diep slaapt, dan voel je het tijdens je slaap denk ik niet meer. Maar dan heb je alleen spierpijn, niets ernstigs lijkt mij.

Nou nee dat is niet erg het maakt niet echt uit.. Maar als je zwanger bent en je hebt een dikke buik moet je het natuurlijk niet doen :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100