Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er tips om de groei te bevorderen?

Ik ben bijna 14 en ik ben maar 1m48. ik ben er echt niet blij mee! mijn buurmeisje bijvoorbeeld is 2 jaar jonger en is een kop groter dan mij! en ik ben al altijd de kleinste van de klas geweest! echt niet leuk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn allemaal superantwoorden! dankjewel allemaal!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas is er buiten chirurgische pijnlijke ingrepen niet echt een manier om je lengte te beïnvloeden. Maarrrr...
Klein is ook best wel 'cute' ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx!

Andere antwoorden (3)

-Goede evenwichtige voeding
-Voldoende slaap
-Voldoende lichaamsbeweging
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed voedingspatroon kan de groei positief beinvloeden, maar als dit gebeurt dan duurt dat wel een tijdje. Zorg dat je in ieder geval de benodigde Kcal per dag binnen krijgt en voldoende voedsel eet met mineralen en bouwstoffen zoals eiwitten. En als je meer gaat eten let dan wel op dat je met het gezonde eten niet te veel vet binnenkrijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee , is helaas niets aan te doen zonder veel pijn en ellende. Als je echt heel klein bent kunnen je botten gebroken worden en worden je benen in klemmen gezet die steeds opgerekt worden. Of dat het resultaat van die extra centimeters waard is, ik heb geen idee.
Aan een botscan van je handen kan berekend worden hoe lang je ongeveer zult worden
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding