Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben in januari 2011 geopereerd aan een ontstoken blindedarm. Het litteken, van ca. 6 cm, jeukt nog steeds en is rood en niet vlak. Is dat normaal?

Ik was in de veronderstelling dat het litteken langzaam maar zeker minder rood en platter zou moeten worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het jeuken blijft nog best lang, maar dan vooral bij weersveranderingen, en niet zo doordringend en constant meer. Het rode en opvallende kan je prima behandelen met "Bio-Oil" , te verkrijgen bij drogist en apotheek, ca € 10,=. Heeft mij erg goed geholpen!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Ik heb het gekocht en de verkopende drogist bevestigde dat het prima spul is.

Andere antwoorden (3)

Had ook zoiets met een operatiewonde:een soort "wild vlees" dat zich aan het vormen was:dokter schreef mij dan een zalf met cortisone voor en na enkele weken was alles opgelost.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Het jeuken blijft best lang, maar niet zolang. Ook als het verdikt is klinkt het alsof er teveel littekenweefsel is gevormd.

Je kan dit best even aan een huisarts laten zien zodat hij een gerichte behandeling kan voorschrijven aan je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een litteken wat dikker blijft komt dit inderdaad door littekenweefsel. Heel langzaam wordt dit wel smaller. Het jeuken blijft inderdaad erg lang, en komt zoals eerder vernoemd vaak voor met weersveranderingen. Mijn operatie was in 1974 en voel dit nog af en toe (uiteraard niet in hevige mate).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding