ik moet een moeilijke beslissing nemen. Ik ben na jaren wachttijd weer lid van een fanfare . De werking is echter sinds kort veranderd en het blijkt van een veel hoger niveau dan voordien. Elke week leren we een ander nummer, vele nummers zijn moeilijk en ik geraak er niet om zoveel te oefenen dat ik "mee" ben. Bovendien speelde ik vroeger basdrum en nu accordeon, wat toch wel iets anders is...
Ik heb dit gemeld aan de verantwoordelijke, en die vraagt me terecht om te melden als het niet zou lukken. Het heeft niet zoveel haast zegt hij, maar ik begrijp dat de man mogelijk nog een andere accordeonist moet zoeken als ik afhaak.
Ik zit compleet in stress doordat het niet vlot (ik heb nu over twee dagen zes uren gerepeteerd voor één nummer). Maar aan de andere kant wil ik ook niet opgeven en denk dat ik mijn muziekkennis terug zal kunnen aanscherpen door deel te nemen. Maar als ik wil deelnemen moet ik al de rest voorlopig laten vallen: niet meer verder renoveren, mijn huishouden op laag pitje, stoppen met mijn kortverhaalbundel enz... en dan is het nog bijlange niet zeker of het me zal lukken om de partituren onder de knie te krijgen.
Ik vraag uiteraard niet wat ik moet beslissen, dat kan niemand in mijn plaats weten. "Praat er me iemand over", daar geloof ik dus niet in.
Ik vraag wel tips over hoe ik hier op redelijke termijn zou kunnen beslissen en een beslissing kan nemen waar ik ook nadien nog achter sta.
Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?