wat zijn die rare steken in ooghoek?

Sinds ongeveer 2 weken heb ik af en toe, zo'n twee keer per dag een steek in mijn rechteroog in mijn ooghoek(kant neus) Ik heb last van droge ogen en gebruik hiervoor druppels en oogcrème, is dit de oorzaak of is het iets anders?
alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
10.7K

Antwoorden (1)

Naar mijn mening kan het daar niet van komen. Weet je hoe het komt dat je droge ogen hebt? Heb je meerdere klachten zoals een droge mond,vermoeidheid enz.? Zelf heb ik nl het syndroom van Sjogren, oa droge ogen en gebruik hiervoor ook druppels en een gel,toch heb ik nog steeds last van steken en een drukkend gevoel.Ik raad je aan om naar je HA te gaan en een verwijzing te vragen voor een specialist, in dit geval is het meestal een reumatoloog maar als jij geen last van de andere klachten hebt kun je gewoon naar een oogarts.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Sterktegroet van vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik ben pas bij de oogarts geweest, en mijn droge ogen komen van het open slapen met mijn ogen. Nu heb ik dus die creme en druppels en sinds kort 2 weekse lenzen, kan het een bijwerking of allergische reactie daarop zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, dat is uiteraard heel goed mogelijk maar dit zul je echt aan je oogarts moeten vragen,misschien zijn je ogen niet geschikt voor lenzen omdat ze ondanks je druppels en creme toch nog te droog zijn en je lenzen daardoor niet goed "drijven" op je oogvocht.( dit had ik zelf namelijk ook)
Nogmaals veel sterkte.