Linker kant van mijn borstbeen steekt omhoog waardoor mijn ene borst groter is als de andere. Wat kan dit zijn, en wat kan er tegen gedaan worden?

Mijn linker borst is groter en heeft een andere vorm als mijn rechter borst. Als ik kleren aan heb zie je dit gelukkig niet zo goed.
-jonger dan 18 jaar-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Veel vrouwen kennen dit probleem dat hun borsten niet even groot zijn. Als dit niet hinderlijk is dan verder geen zorgen maken. Naarmate je ouder wordt veranderen je borsten ook weer dan kan het zijn dat het helemaal niet meer te zien is. Mocht het wel zo zijn kun je later nog een bezoek aan je huisarts overwegen om te zien of er iets aan gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt onbekende minnaar!
Kimath
12 jaar geleden
Van mij een plus, goed antwoord
Ongelijke borsten zijn een veel voorkomend fenomeen. Eigenlijk zijn borsten vrijwel nooit symmetrisch en ook in grootte verschillen ze vaak. Dikwijls is het verschil minimaal en valt het niet of nauwelijks op, maar soms kan het ook een volledige cupmaat bedragen.

In 70 tot 80 procent van de gevallen is het de linkerborst die de grootste is. Hoe dat komt, is niet helemaal duidelijk. Het heeft alleszins niks met links- of rechtshandigheid te maken, zoals in de volksmond nogal eens beweerd wordt.

Een veel aannemelijkere theorie is dat de linkerborst groter is omdat het hart in de onmiddellijke omgeving pompt. Als het verschil tussen beide borsten té groot is en hinderlijk wordt, kan een chirurgische ingreep overwogen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij mij komt het waarschijnlijk door mijn borstbeen dat naar voren steekt