Pijn in zij, terhoogte van ribben

Gisteren gestruikeld en met mijn zij tegen tafel gevallen maar was niet zo erg. ( ben wel zwanger) maar uren later toen ik naar bed wou is het echt pijnlijk geworden. Bij elke inademing voornamelijk. Pijn is een stuk minder als ik op die zijde ga liggen. Iemand een idee wat dit is? Lijkt me geen gebroken rib ofzo gezien ik er op lig zonder pijn. Lijkt me ook geen bandenpijn want dat werkt niet op de ademhaling. Dokter is geen optie hier in het weekend, enkel kliniek open. En dat lijkt me wat overdreven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kan een kneuzing zijn van de rib als het niet is gebroken. Kneuzingen zijn nogal pijnlijk. Doordat je inademt, worden de tussenribspieren wat opgerekt en de kneuzing geeft dan die pijnprikkel. Vervelend maar op zich niet schadelijk. Paracetamol kan helpen maar kan me voorstellen dat je in verband met zwangerschap medicatie beperkt. Als je het niet vertrouwt, bezoek dan je huisarts. Een kneuzing kan lang pijnlijk blijven, eerder weken dan dagen.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Breken doe je op die manier niet zo snel een rib maar de kans op een kneuzing is des te groter. Meestal is de pijn een aantal uren later of zelfs de volgende dag erger. Hou het verloop in de gaten. Vanaf nu mogen de klachten niet verergeren. Zo ja, of als je het om een andere reden niet helemaal vertrouwt, ga dan toch even naar de weekenddokter. Er gaan zat mensen om minder, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekneusde ribben merk je het beste bij het ademhalen, hoesten, niezen enz.
Mogelijk zal de pijn nog verder toenemen en zal erg zijn tijdens de nacht, omkeren in bed, opstaan enz.
Heb het zelf twee keer gehad, kreeg van iemand een tip om de traumeelzalf op te smeren en dat hielp geweldig goed,het halveert de genezingstijd en wie wil dit nu niet, heb er nooit pijnstillers voor geslikt.( had 4 gekneusde ribben)
Het voorschrijven van pijnstillers is het enigste wat de dokter kan doen, verders moet het van zelf genezen, maar kan velen weken duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan onderhuids een beurse plek zijn, even in de gaten houden.
vertouw je het niet i.v.m. je zwangerscap kun je naar de dokter gaan