Hoe verminder je rusteloosheid? En waar komt het meestal vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het allang tijd om aan je boek te werken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEINTJE!!! :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ghehe :)

Het beste antwoord

Jouw rusteloosheid is iets wat je zelf maakt. Het kpmt niet vam buiten. Natuurlijk zie of hoor je iets gebeuren en jij besluit om er rusteloos op te reageren. Als je dit accepteerd dan is er hoop op verandering. Iemand schreef al om eens echt onderzoek te doen naar de oorzaak. Goed idee en daarna kun je er anders op leren reageren als jij dat wil, mogelijk met wat hulp van buiten als je dat jezelf waard vindt. Veel wijsheid gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het komt
Uit stress en dat moet je proberen te voorkomen neem even de rust en maak je hoofd leeg denk niet meer na ontspan verwen je even dan is het zo weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagje sauna werkt ontspannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusteloosheid verminderen –
Tip 1: Oorzaak achterhalen

Als je niet lekker in je vel zit en rusteloos bent, ga je je vanzelfsprekend ergeren. Hierdoor word je nog onrustiger en gestresster. Veel mensen beginnen met mediteren of yoga om rustiger te worden… Zulke methodes onderdrukken je onrust, maar pakken de oorzaak van rusteloosheid niet aan. Het is daarom beter om eerst de bron / oorzaak van je onrust te vinden.

Onrust verhelpen –
Tip 2: Keuzes maken & prioriteiten stellen

Je lichaam en geest kunnen slechts een beperkt aantal indrukken en prikkels verwerken. Als je je persoonlijke limiet overschrijdt, ontstaat er onrust en stress, en op den duur soms zelfs overspannenheid of een burn-out.

Je moet daarom keuzes maken. Pak een schrift en schrijf op waar je je momenteel allemaal mee bezighoudt. Welke zaken nemen je tijd in beslag? Waar gaat je energie naartoe? Streep (relatief) onbelangrijke dingen direct weg en verwerk de rest in een overzichtelijke prioriteitenlijst. Wat niet direct hoeft te gebeuren, plan je desnoods in voor volgend jaar!

Rusteloosheid tegengaan –
Tip 3: Grenzen stellen

Niet alles kan worden gepland; sommige dingen gebeuren gewoon. Stel daarom duidelijke grenzen. Als iemand met je wil afspreken, durf dan ‘nee’ te zeggen. En als iets zich spontaan voordoet, schat dan in of jij de aangewezen persoon bent om je ermee te bemoeien. Wellicht kun je er gewoon met een boog omheen lopen. Houd je leven simpel, overzichtelijk en controleerbaar en je innerlijke rust zal wederkeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fraai plaksel. Maar wat als je rusteloosheid voortkomt vanuit een ontolereerbare situatie die je niet kunt controleren?
In dat geval kun je je leven niet simpel, overzichtelijk en vooral 'controleerbaar' maken. Ben ik in dat geval verdoemd om rond te dwalen in rusteloosheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik mag het niet hopen!!
ik ben ook op zoek naar de gouden tip dus hou het in de gaten. mocht ik iets weten hoor je het gelijk van me :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze een tip van mij. Je moet de oncontroleerbare, ontolereerbare situatie zo vormen in jouw hoofd dat hij controleerbaar en tolereerbaar word.
Jouw beurt om te bedenken hoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou wel van diepgang :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op dat idee was ik ook al gekomen, maar naar mijn idee is het niet mogelijk in bepaalde gevallen. http://www.goeievraag.nl/vraag/praktische-adviezen-tips-leven-add.155109