Wat kan je het beste doen bij een pijnlijke onderrug?

Ik heb al dagen last van een pijnlijke onderrug. Nu probeer ik al zoveel mogelijk recht te zitten ipv van krom en zware dingen til ik altijd vanuit mijn knieën. Bovendien heb ik al járen een matras speciaal omdat ik makkelijk een pijnlijke rug heb.

Wat kan ik nog meer doen? Medicijnen, andere houding, manier van slapen... ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik Heb precies hetzelfde... ik heb altijd een kromme rug... en doe ik tegelijk aan fitness. niet echt een goede combinatie! jammer dat ik net een weekje geen school heb en dan niet mag fitnessen, terwijk ik op vrije dagen het actiefst ben. =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer anders ook eens een airmax pillow, te bestellen op internet (even googlen) heeft mij enorm geholpen en ik kan nu echt niet meer op een ander kussen slapen, zoooo lekker dat dit kussen ligt!!! Echt goddelijk!! EN een stuk minder rugklachten!! Sterkte en beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een losse gedachte (ik zeg niet dat dit zeker zo is): als je al járen een speciaal matras hebt omdat je snel een pijnlijke rug hebt, zou het dan niet kunnen dat dat matras inmiddels aan vervanging toe is?

Het beste antwoord

Je schrijft dat je al jaren een speciaal matras hebt, mogelijk is deze aan vervanging toe? Ik heb precies hetzelfde gehad, fysio hielp niet, oefeningen ook niet, tot ik op het idee kwam een nieuw matras te kopen. Heb er nu een met een laag viscoschuim erop, en nergens meer last van dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je om de min te compenseren :°))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, jij was me dus al negen uur vóór! (Voortaan maar eerst de antwoorden lezen en dan reageren.) Goed idee, +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb jij er een nachtje over kunnen slapen;-)

Andere antwoorden (7)

Stom gezegd, maar ga eens langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan aan je huisarts een ontstekingsremmer/pijnstiller vragen en een verwijsbriefje naar een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer minnen zonder uitleg... Zijn er hier soms artsen die het beter weten? Ik lees het graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, ik vind het een prima antwoord :D van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, waarschijnlijk heeft iemand last van verveling, iedereen heeft minnen gekregen, ik zou het maar niet persoonlijk opvatten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt bigmomma voor het +je :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat en #*)(:;'##* :s minnen voor b#llsh#t!! Van mij een dikke vette plus hoor !!! Goed antwoord!!!
ik ken dat.zoveel mogelijk bewegen moeilijk, maar het is een must.ik sliep altijd een paar dagen op de bank..en een paa paracetamol tabletten. 2 keer 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je niet aan t schrikken maken, maar vanaf januari tot begin april had ik last van m'n onderrug. Ongeveer 3 weken terug kreeg ik een hernia.(mri scan gehad).
Niet door verkeerd tillen ofzo maar zat gewoon achter de pc en het schoot in m'n rug. Tevens heb ik er een klapvoet aan overgehouden, kan hier wel van herstellen. Heb nu fysio en ontstekingsremmer. Ik heb geluk gehad dat vrij snel weer aan t werk kon. Advies ga inderdaad naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste rugpijn gaat vanzelf over binnen een aantal (tot een week of 6) weken. Probeer vooral in beweging te blijven, maar belast je rug niet te veel. Dus ik zou ook even geen zware dingen tillen, ook al doe je het op de goede manier. Om te voorkomen dat je niet inactief wordt door de pijn, en beweging gaat vermijden, terwijl dit juist wel goed is, mag je best Paracetamol gebruiken. Tegenwoordig kun je ook zonder doorverwijzing meteen naar een fysiotherapeut. De fysiotherapeut kan ook beoordelen (aan de hand van testjes) of het misschien toch een hernia o.i.d. kan zijn, maar meestal is dat niet het geval.Maar je kan Op http://www.werkendlichaam.nl/10245/1/zelfhulp-bij-lage-rugpijn.html staat wat je eventueel zelf kunt doen, qua oefeningen etc.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt zoverl mogelijk sporten/bewegen. Het enige dat helpt zegt mijn fysio ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je eens doorverwijzen naar een reumatoloog... Ik had ook al jaren (10) last van mijn rug.. geen enkele oorzaak te vinden tit dat de reumatoloog teste op HL27, ziekte van Bechteruw..
Dit heeft vele vormen en op internet zie je waak de meeste extreme.
Ik slik nu 3 jaar medicijnen en heb bijna nergens meer last van.
Is de check waard!