Kan fibromyalgie ook enkel in de benen voorkomen?

Ik heb symptonen die heel erg lijken op die van fibromyalgie, maar dan enkel in de benen. (ik ben ook chronisch vermoeid)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Je hebt het toch de symptomen lopen googlen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en daarbij zag ik dat de symptonen over het hele lichaam zijn. Dus vroeg ik me af of dit ook voorkomt enkel op de benen. Dat heb ik niet direct gevonden op google.

Antwoorden (1)

Nee, volgens wat ik weet van fibromyalgie (mijn moeder heeft het, en een voormalige collega) is dat niet mogelijk. De pijnen komen voor in de bindweefsels van álle gewrichten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het begint meestal in de rug, nek of schouders. Geleidelijk kan de pijn zich uitbreiden naar andere delen van het lichaam. De pijn komt vaker voor in de spierbundels van de nek, rug en schouders, in het borstbeen, de zijkant van de heupen en de binnenzijde van de knie.
Zie http://www.fesinfo.nl/wat_zijn_de_klachten_bij_fibromyalgie
Amadea