wat kan ik doen tegen het hoesten?

ik heb de laatste tijd veel last van een vervelende hoest en daarom zat ik met een vraag wat dan kan verminderen of verzachten. en helpt hoestdrank ook? ik hoest ook al 2 maanden lang is dit normaal? ik heb ook heel veel pijn in mijn ribben als ik hoest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je meedelen dat een hoestdrankje niet helpt.
Ik ben al vanaf 20 oktober in het bezit van een hoest waar menig roker jaloers op is, twee soorten hoestdranken geprobeerd, maar nog steeds hoestende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is wel lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
drank ook (maar dat helpt ook niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Codeïne helpt.
Maar dat moet de dokter voorschrijven. Bij de Lidl (of Aldi) verkopen ze voor nog geen euro
Broomhezine HCI
Mij helpt dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerelateerde vragen
•Wat doe ik tegen hoesten?
•Wat helpt tegen hoesten?
•Kan hoesten komen door deo?
•Is zuivel slecht als je moet hoesten?
•Is veel hoesten schadelijk voor je keel?

Antwoorden (8)

Koop een hoest drankje, ik heb er toevallig de laatste dagen ook veel last van en het is niet fijn. Ik heb een hoest drankje gekocht en het gaat al iets beter...
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al 2 maanden hoest, is het raadzaam om naar de huisarts te gaan. Die gaan naar je longen luisteren en geeft je eventueel iets daartegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga zeker naar de huisarts. Ik ben een maand verkouden geweest, met veel hoesten en snotteren. Ik ben pas na een maand naar de huisarts gegaan omdat ik voorhoofdsholte ontsteking ed had. Dat was niet mijn eigen huisarts, ik was niet thuis. Ik ben laatst bij mijn eigen h.a. geweest en die stuurde mij naar ziekenhuis voor foto's van longen. Gewoon voor controle, omdat ik lange tijd niet was geweest (heb astma). Daar bleek dat de rek behoorlijk uit longen was. Ik was daar zelf al achter gekomen. Voor de verkoudheid kon ik goed diep ademhalen, daarna ging het moeilijker. Ik dacht dat dat over zou gaan, maar niet dus. Mijn longen hebben een dikke klap gehad door die verkoudheid. Dat zal niet weer over gaan, helaas.
Daarom: Snel naar de dokter.
Wanneer je langer dan drie weken blijft hoesten is het raadzaam om de huisartsenpraktijk eens te bellen.
Verder kun je een zuurtje in je mond doen of een schepje honing nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel veel hoestdranken helpen niet(bijna alle) je kunt beter iets kopen wat je keel verzacht. bijvoorbeeld gewoon een eetlepel honing kan erg goed helpen. ook kun je dropjes kopen die verzachten ook je keel.

Aangezien je ook al 2 maanden lang aan het hoesten bent is er een kans dat je kinkhoest hebt. Als het goed is ben je hier tegen ingeënt maar je kunt het alsnog krijgen.
Tegen kinkhoest is niets te doen behalve een beetje je keel verzachten met honing en dropjes.
Er is ook een kans dat je moet gaan overgeven of dat je tijdelijk even geen lucht krijgt door het hoesten.

Dus mijn voorstel is om zo af en toe een eetlepel honing te nemen ookal vind je dit niet zo smakelijk en om wat dropjes in huis te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een langdurige hoest moet onderzocht worden. Ga naar de huisarts, want de ene hoest is de andere niet!

Hard en langdurig hoesten is niet zonder risico’s. de luchtwegen raken extra geprikkeld en u kunt er zelfs geblesseerd door raken. Zo kunt u door hoesten, ribben kneuzen of breken. Ook kunnen de stembanden zo geïrriteerd raken dat er knobbeltjes op gaan groeien.

Sinds enkele jaren hebben verschillende ziekenhuizen in Nederland een hoestpoli. Bij een hoestpoli komen mensen die al langer hoesten en waarvan het onduidelijk is waarom het hoesten aanhoudt.

De hoestpoli onderzoekt de verschillende mogelijkheden waar de hoest vandaan zou kunnen komen. De oorzaak kan buiten de longen liggen, of veroorzaakt worden door een combinatie van factoren. Voor onderzoek bij een hoestpoli is verwijzing door een huisarts nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die pijn in je ribben is logisch. Je spant die spieren erg aan met hoesten, en na twaalf maanden heb je echt wel spierpijn.
Verder zou ik een hoestdrank of hoest-spray proberen. Wanneer dit na twee weken of zo nog niet helpt zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kinkhoest is, schijnt een korte vlucht met een vliegtuigje een goede remedie te zijn, maar of dat waar is.......................... ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
en dan er uitspringen zeker.
Natuurlijk is dit niet normaal.
Je moet zo snel mogenlijk naar de h.a
je moet nooit zo lang wachten,een middeltje van
de dokter, en je bent er van af.
Snel gaan hoor.