waarom word een gezond mens die er zelf voor kiest om niet meer verder te willen leven niet geholpen met het uit voeren van euthanasie ?

omdat jezelf baas ben over je Eigen lichaam en geest zou je daar bij toch ook kunnen verwachten dat je daar zelf over mag beslissen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent inderdaad baas over je eigen lichaam en geest: het is wel toegestaan jezelf van het leven te beroven.

Een arts mag je niet helpen, vanwege de afgelegde eed om het leven te eerbiedigen. Een gezond mens euthanaseren heet "moord".

Gezondheid is een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn (WHO).
Een gezond mens zal er dus nooit voor kiezen om niet meer verder te willen leven. Dan zal er toch sprake zijn van lijden. En iemand die uitzichtloos en ondraaglijk lijdt, kan wel geëuthanaseerd worden.
SimonV
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Plus.