Hoeveel tijd kost het, om te wennen aan een ander klimaat?

Bijv. als je naar de tropen of naar de Noordpool verhuist.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vraag gaat er al vanuit DAT je gaat wennen. Of dat iedereen naar verloop van x-tijd altijd zal wennen. Waarom ga je daar vanuit? Ik zou zeggen dat niet iedereen zal wennen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de zomer wen ik nooit aan het warme klimaat in Nederland, ondanks dat ik hier geboren ben. Ben altijd weer blij als de ergste warmte voorbij is. In een warmer land dan Nederland zou ik zelf nooit willen wonen. Of ik zou geen dag moeten werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap je commentaar, Mr Tomaat.. zonder ventilator kom ik de zomer niet door..
Maar toen ik (12 jaar oud), een tijd op Curaçao woonde, deed ik 's avonds een vestje aan tegen de kou.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan hoe groot de klimaat verandering is. Als je eerst in een plaats met een tropenklimaat woont, en dan naar een plaats met een poolklimaat verhuist, is het verschil groot, en zal het langer duren om te wennen(bijvoorbeeld 3 maanden), dan als je van een plek met een landklimaat naar een plek met een woestijnklimaat verhuist(bijvoorbeeld 2 weken).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt van persoon tot persoon af. Sommige mensen kunnen al na twee dagen helemaal gewend zijn aan het nieuwe klimaat, anderen doen er weken over.