Zijn er (grote) verschillen tussen relaties van homo's en lesbiennes en die van hetero's?

Zijn homorelaties anders dan relaties van hetero's?
En zo ja, in welk opzicht?
Ik ben vooral benieuwd op emotioneel vlak.
Je hoort namelijk alleen maar (vieze) praatjes over dat het anders is op seksueel vlak en ook dat als er kinderen in het spel zijn je natuurlijk geen standaard-gezin vormt.
Maar ik ben benieuwd, zijn er verder nog daadwerkelijke verschillen?

Puur een vraag uit interesse die zo bij me opkwam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Kimath
12 jaar geleden
het zijn allemaal relaties van 2 mensen die van elkaar houden, prachtig toch :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zeker!
Ik heb er absoluut niks op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn.

Het beste antwoord

Hoi Lotte,

Ik heb zelf alleen maar relaties gehad met meisjes/vrouwen. Een enkele keer, toen ik iets te diep in het spreekwoordelijke glaasje heb gekeken, heb ik geslachtsgemeenschap gehad met een man. Maar een relatie met een man is nooit van toepassing geweest en zal dat ook nooit worden. Ik heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal.

Wat bij mij wel zo is - maar dat is iets kleins - dat mijn vriendin en ik elkaars kleding en make-up lenen en dat we zeer veel begrip voor elkaar hebben als een van ons in haar maandelijkse periode zit ;-)

Daarnaast heb ik ooit gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat lesbische vrouwen - in tegenstelling tot heterokoppels - relatief gezien erg weinig seks hebben (na een tijdje). Dat ze meer waarde hechten aan het 'knuffelen', dan aan de seks zelf. Ik hoop van harte dat dit een fabeltje is, want ik zie knuffelen toch echt als iets anders dan seks.

Maar he, je mag me best vragen stellen over mijn relatie(ervaringen) en dan kan je het zelf vergelijken, maar ik denk niet dat je daar echt veel aan zult hebben haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel heterovrouwen die na verloop van tijd ook minder zin in sex hebben en liever willen knuffelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geloof ik graag... Ik vind het daarom ook uitspraken waarvan je denkt 'wat moet je daar nou weer mee'.
maar goed, het is blijkbaar onderzocht :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zowiezo dat vrouwen na verloop van tijd minder zin hebben in sex dan mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie;
Ik denk het niet,ik weet het zeker als ik de verhalen van vrouwen om mij heen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ImaginaryGirl.
Haha, elkaars make-up en kleding lenen is hartstikke leuk natuurlijk.
Eigenlijk zou iemand die bi-seksueel is deze vraag nog het beste kunnen beantwoorden misschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de verhalen van mijn kennissen en de ervaring van mezelf mag geloven, dan gaan wij het wekelijks (dagelijks?) gemiddelde, zwaar omhoog schoppen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! Ik denk ook dat een biseksueel iemand deze vraag beter kan beantwoorden, Lotte ;-)

Andere antwoorden (3)

De homostellen die ik ken verschillen niet van de hetero's. Ze houden van elkaar. Er is wel eens ruzie, ze hebben plezier samen, net als alle andere stellen
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat je het verschil niet zozeer moet zoeken in het verschil tussen Hetero/Homo maar meer in de karakters van mensen in het algemeen.
Als mensen van elkaar houden maakt het niet uit welke sexe je voorkeur heeft.Dan voel je genegenheid,respect en wederzijdse liefde.
Qua vieze praatjes,er zijn nu eenmaal mensen die extreme sexuele voorkeuren hebben,ik zal ze hier niet noemen,maar dat heeft ook niks met de geaardheid te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er zijn geen grote verschillen.

elke relatie is anders. hierbij is geen onderscheid in man vrouw. vrouw vrouw. man man. dit heeft te maken met het feit dat elk persoon anders is.

op sexueel gebied is wel een verschil dit komt natuurlijk puur vanwege de geslachtsdelen. waarbij je bij man vrouw 1 van elk hebt en bij man man 2 van 1 en bij vrouwen ook 2 van 1. waarop je eigenlijk kan zeggen dat elke groep hierin niet samen kan wat de ander wel kan tenzij je speelgoed gaat mee tellen maar dit is natuurlijk nooit gelijk aan het echte.

verder qua relaties is er niets verschillend tussen homo's hetero's en lesbienes. Nou hebben we wel de stereotypes waardoor je denkt dat er een aanzienlijk verschil is maar dit is enkel schijn.

homo's zijn gevoelig word gezegt zijn genoeg homo's die hier anders over denken.

lesbienes voelen elkaar beter aan in bed en zijn zachter word gezegt echter klopt dit ook niet altijd.

hetero's zouden hier dus het slechte soort zijn aangezien alle goede mannen homo zijn en alle goede vrouwen lesbies. terwijl er genoeg hetero's zijn die dit niet zo ervaren !!!

Booooem weg stereotypes lang leven de realiteit alles en iedereen is anders. echter kunnen de verschillen giganties groot zijn tevens kunnen deze ook nihil zijn.

een lang verhaal waarvan ik zelf nouwelijks nog weet wat er allemaa in staat maar hoop dat je er wat aan hebt!!

Succes!!!