De oorsprong van het woord boer in de betekenis van oprisping is waarschijnlijk de klanknabootsing van het geluid dat daarbij ten gehore wordt gebracht. De associatie met het gedrag van een boer in de betekenis van landarbeider zal daar een rol bij hebben meegespeeld.
Nadat een baby melk heeft gedronken is het goed om meegezogen lucht even te laten ontsnappen. Het kleine kind laat dan een boertje.
Amadea
11 jaar geleden
adriana
11 jaar geleden
Ik zie niet echt een klanknabootsing.Het word niet allen bij baby"s genoemd ook bij volwassenen en ik heb me laten zeggen dat er een land is waar het als "netjes, beleefd "wordt beschouwd, of is dat "broodje aap"?