Hoe kan het dat ik per jaar minimaal 2 x een keelontsteking heb?

dat vervolgens weer met antibiotica wordt opgelost.
maar wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Misschien is er een achterliggende oorzaak. "Keelontsteking kan ook veroorzaakt worden door roken of drinken, gorgelen, vitaminegebrek of voedselallergie, en het kan een symptoom zijn van bloedaandoeningen zoals bloedarmoede".
Dus als je je ongerust maakt, kan ik je aanbevelen om je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de link
ik denk dat ik onder de chronische catagorie val of onder de ziekte van pfeiffer. ieder geval ga ik wel mijn bloed laten afnemen.

Andere antwoorden (6)

Het is dus je zwakste plek... Dat kan niet anders, je wordt gepakt op je zwakste plek... En het gebeurt net zolang of net zo vaak totdat je een oplossing hebt of totdat er een oplossing is...

Jij weet niet wat er speelt met jou en je bent onderzoekende...
Ik mag je geen antwoord geven omdat jij je eigen oplossingen moet vinden...

Ik kan je wel een hint geven, Christiane Beerlandt en het boek De sleutel tot zelfbevrijding... Daar kun je het vinden, zij is veel beter daarin dan ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx zal er even naar kijken
2 maal per jaar is niets om je ongerust over te maken, de halve mensheid heeft dat.
Uiteraard geldt, dat als je je wel ongerust maakt je je huisarts moet bezoeken, maar nogmaals, het is redelijk normaal.
14 jaar geleden
Misschien ligt het aan jouw amandelen, als je die nog heb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die heb ik nog.
Wat dacht je van de anti-biotica zelf...

Want als je zo vaak anti-biotica krijgt dan zal dit zeer zeker op de duur niet meer helpen...

Gewoon uitzieken...

En een beetje pijn in je keel ga je echt niet zo erg. Maar als je dit steeds bestrijd met anti-biotica dan zal dit steeds ten koste gaan van je afweersysteem...

Als ik het goed heb moeten er minimaal zes maanden tussen twee kuren zitten. En is het zo'n beetje het laatste wat een arts zal voorschrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het probleem is dat het vaak ook gepaard gaat met koorts en ademhalings problemen. ik heb het een keer geprobeerd zonder anti biotica maar dan wordt het met de dag erger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam is in dit geval dus afhankelijk van anti-biotica?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zit wel een periode van enkele maanden tussen maar in principe niet.
al heb ik in het verleden wel een ongeluk gehad waardoor ik aardig antibiotica toegediend kreeg vanwege infecties e.d.
Mijn vrouw had precies hetzelfde. Ze heeft haar amandelen eruit laten halen en het is over. Dus ik denk dat het daar aan ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dag eltigre,

In het verleden had ik altijd keel klachten, dat is een stuk beter geworden, en moet U zeggen dat ik er nooit geen last meer van heb sinds ik het kruid fenegriek drink. Zelf denk ik dat veel melk producten er wel eens debet aan kunnen zijn. Misschien eet U veel kaas, worst, en andere dierlijke producten. U moet je voedingsproducten eens bij langs gaan.

Ben ook meer honing gaan eten op mijn boterham.

Het kruid fenegriek (informatie) heb ik in een word bestand staan. Mocht U er belangstelling voor hebben stuur me dan een prive bericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt ik het al opgezocht.
waar kun je dit krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dag eltigre, Eerst een klein beetje kopen, en kijken of je er tegen kunt, of het kruid bij je past. Ik koop het zelf namelijk bij een gezond en wel winkel, per kilo van het merk Jacob Hooi, dat is het goedkoopst. Denk er om sommige kruiden winkels halen je het vel over de oren, als je begrijpt wat ik bedoel ze nemen woeker prijzen. Ik ben zelf 5.95 per kilo kwijt. En als je de thee zet een nacht van te voren de korrels in de week zetten. Dan trekt de olie er uit. Bij deze de thee hoe ik deze klaarmaak voor 1 liter. Ik kook 2 dl liter water en op dat gekookte water doe ik de gespoelde fenegriekzaden ongeveer 9-12 gram, natuurlijk wel het gasstel uitzetten.
Deze met deksel afsluiten en een nacht laten trekken. De volgende ochtend giet ik deze getrokken zaden af in een thermoskan.(zaden bewaren). Daarna 8 dl liter water aan de kook brengen en de geweekte korrels er op gooien, even laten opkoken en deze gezeefd bijgieten in de thermoskan.
En dan hebt u een liter fenegriek thee, klaar voor gebruik.
De zaden zijn eetbaar voor de liefhebber.