Heeft iemand ervaring met EMDR?

Ze hebben mij voorgesteld om EMDR (traumatherapie) te gaan doen heef tiemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Mijn vriendin, en voor haar heeft het heel goed geholpen. Een aanrader dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik ken twee mensen die er veel baat bij hebben gehad maar ook eentje die er niks van gemerkt heeft qua resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft mij ook goed geholpen, de traumatische ervaringen worden hiermee zeker verminderd of het maakt ze minder actueel. Stuur anders maar een prive bericht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een trauma worden emotie en verstand uit balans gebracht. EMDR maakt gebruik van licht of geluid om de emotie van een trauma af te halen. Je blijft het jezelf wel herinneren maar zonder de heftige emotie die daarbij hoorde. Als je er open voor staat is het echt een aanrader. Heeft enorm goed geholpen. Dus mijn advies is: Doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook het heeft heel goed geholpen ze laten je piepjes horen het is raar maar het werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb er zeer positieve ervaringen op het gebied van de resultaten mee.
De therapie zelf vind ik emotioneel heel erg zwaar, maar dat is voor iedereen anders.

Nu is het waarschijnlijk zo bij jou, dat je bepaalde gebeurtenissen uit je verleden heel heftig ervaart, alsof je het steeds opnieuw beleeft.
Als je bezig bent met de therapie, dan ga je gaandeweg merken, dat het heftig ervaren steeds minder wordt.
De bedoeling is, dat je die gebeurtenis(sen) nog steeds herkent, maar je beleeft het niet meer emotioneel.
Het is dan, alsof je van een afstandje meekijkt, je bent er geen actief onderdeel meer van.

Meer info voor je:
http://www.emdr.nl/

Als je meer wilt weten over mijn ervaringen, dan mag je me gerust een PB sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vriendin heeft dat ook aangeboden gekregen, inmiddels een jaar verder, lang leve wachtlijsthulp... :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is hier al een aantal keer gesteld, dus kijk gerust even rond:) Ik heb er goede ervaringen mee, als je er van mij meer over wilt weten mag je me een PB sturen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de methode EMDR is nog niet duidelijk waarom deze werkt, wel DAT deze werkt.
Tot de 'uitvinding' van EMDR was de standaardbehandeling wanneer je iets naars had meegemaakt 'exposure'. Dat houdt in dat je in gedachten weer teruggaat naar de nare gebeurtenis en deze telkens opnieuw moet beleven. Dat duurt heel lang en is ook erg onplezierig. EMDR is een kortere behandelmethode die minder zwaar is -wat niet wil zeggen dat het gemakkelijk is.
Zorg wel dat je een therapeut hebt die in elk geval de erkende basisopleiding en bij voorkeur ook de vervolgopleiding heeft gevolgd.
Het is ook verstandig om er op te letten of de therapeut of instelling waar je door behandeld gaat worden een contract heeft met jouw zorgverzekering. Dit kan je altijd navragen bij je eigen zorgverzekeraar.