Kan je allergisch zijn voor sneeuw?

Lijkt me toch niet want bestaat immers gewoon uit water. Ken iemand die dit nl. beweerd maar volgens mij is het meer gewoon een soort winterhuid: extreem droge geirriteerde droge huid door de kou en verwarming. Maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Nee ik denk niet dat je allergisch aan water kan zijn, sneeuw is tenslotten toch nog bevroren water..
-James
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor! Klasgenootje van mij was dus allergisch voor water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel degelijk allergisch zijn voor water inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zei ik denk niet, was niet zeker.
Wat moet dat een vreselijke allergie zijn :o...
Dat kan. Laatst was er o de radio een man die allergisch was voor regen. Dus dan bestaat een sneeuwallergie ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Deze bron is een persoonlijke blog... niet echt een referentie
Je kunt allergisch zijn voor water. Echter is de vraag of er hier wel sprake is van deze allergie, want daarvoor moet de huid in contact komen met het water (niet zoals met bijvoorbeeld een kattenallergie dat alleen het in de buurt zijn van, zonder contact, al allergische reacties oproept). Waterallergie is een niet vaak voorkomende aandoening gelukkig, maar bij mensen die het hebben treed meestal huidirritatie op (denk aan rode vlekken, bulten, jeuk). Het is een erg lastige allergie omdat je altijd in contact komt met water (denk aan douchen, de afwas, handen wassen...)

Een allergie tegen alleen sneeuw bestaat inderdaad niet, sneeuw is gewoon een vorm van water. Droge, schilverige huid komt inderdaad vaker van de kou en de verwarming. Bovendien is het contact van de huid met sneeuw natuurlijk makkelijk te voorkomen door je goed aan te kleden. Als deze persoon werkelijk allergisch is dan heeft hij/zij de rest van het jaar ook last van contact met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het geen koudeallergie? Een allergie voor water is inderdaad mogelijk, maar komt gelukkig erg weinig voor. Als iemand klachten krijgt door specifiek sneeuw, lijkt mij dat eerder een grote gevoeligheid, of inderdaad toch een allergie, voor koude.