Hoe komt het dat je zo snel vermoeid bent als je depressief bent?

Ik snap dat als je veel aan het piekeren bent dat je daar zeer vermoeid van kunt raken, maar dat is dat toch geestelijk? Hoe kan je dan ook lichamelijk zo uitgeput zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken het heel goed uit mijn verleden,het zuigt geestelijke energie en als je er een antidepressant voor krijgt word de energie er eerst niet beter op.maar als het echt nodig is zou ik het wel nemen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb winter depressie,slaap de hele middag,en s morgens heel vroeg wakker

Antwoorden (2)

Dit komt omdat piekeren stress op levert. Doordat je veel stress hebt gebeurt er veel in je lichaam. Door al dat stressen verbruik je veel Magnesium, waardoor je een tekort kan krijgen aan dit mineraal. Wat weer de klachten van o.a. vermoeidheid kan opleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dingen doet die je leuk vindt geven die je energie maar als je depressief bent vind je niets leuk en krijg je energie dus ook niet. Je moet je als je depressief bent ook ertoe zetten om bepaalde dingen toch te doen, want je kunt/wilt niet alles maar laten staan. Dat vergt ook extra energie. Depressieve mensen sluiten zich ook vaak het liefst in huis op en krijgen dus ook geen energie van de buitenlucht en het zonlicht, wat je wel krijgt als je je buiten bent. Tel daarbij het veelal slechte slapen van depressievelingen op en je snapt waarom zij vaak zo moe zijn.