hoe komt het dat als ik bij een maat van me op bezoek ben ik dan overal jeuk krijg is niet continu maar met vlagen

en zodra ik weer thuis ben is het over hij heb een kat maar ik had het daarvoor ook al bij hem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De kat kunnen we al afstrepen, want zonder de kat, had je ook al jeuk bij je vriend. Blijft over dat het bij je maat een heel vieze boel is, met kleine enge beestjes en zo. Maar als dat zo was, dan had je het er vast wel bijgeschreven, dus dat valt ook af.

Wat nog overblijft is, dat het toch een beetje tussen de oren zit. Waarschijnlijk ga je naar die vriend toe, met het idee dat je daar wel weer jeuk zult krijgen; want dat is altijd zo. En het stopt omdat de ervaring leert, dat als je thuiskomt, het weg is. Soms gebeuren er dingen, waarvan je denkt dat ze gaan gebeuren.

Bovendien kan jeuk zich door er aan toe te geven, (een beetje krabben) andere jeuk veroorzaken. Voor iedereen herkenbaar: als je even over je borst krabbelt, krab je daarna vaak ook even in je haar of over je been. En van al dat gekrabbel krijg je steeds meer jeuk. Je moet dus even uit dat cirkeltje proberen te komen. Ga gewoon volgende keer naar die maat, en geef niet toe aan iets dat een beetje jeukt. Waarschijnlijk vergeet je het dan, en is de jeuk weg.

Overigens beweer ik hiermee beslist niet dat je je aanstelt of zo, of dat ik niet zou geloven dat je last hebt van jeuk. Het is alleen maar een tip, om te proberen er af te komen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha maar dan blijft het wel raar dat het alleen bij hem is heb er bij andere totaal geen last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, maar ik denk dat het komt, omdat het nu eenmaal in je hoofd zit, dat je jeuk bij die maat zult krijgen. Dat is echt niet zo vreemd hoor; heel veel mensen hebben daar "last" van. Niet allemaal jeuk natuurlijk ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kan heel goed, dat het "tussen de oren" zit. De mens is tot waanzinnig veel in staat op dat gebied. Maar er zijn veel meer mogelijkheden. Gebruikt hij bepaalde schoonmaakmiddelen? Heeft hij een bepaald soort vloerbedekking? Staan er planten in zijn huis of in zijn tuin, of bomen (in de tuin dan), die deze reactie oproepen? Heeft hij meer huisstofmijt dan jij? Draagt hij graag bepaalde kledingstukken? Mogelijkheden te over...

Andere antwoorden (1)

Dit is de tijd van de processie-rups, dit zijn harige rupsen die continu hun kleine haartjes laten vallen, wat jeuk kan veroorzaken...hier in Gelderland zijn honderden bomen besmet met deze beestjes, ze zitten voornamelijk in eikenbomen...wellicht heeft dit er iets mee te maken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er in de winter maanden ook last van maar even goed bedankt voor u antwoord