Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kraakt het topje van mijn linkerduim altijd als ik hem plooi?

Hallo, ik heb een problem(pje). De laatste tijd kraken mijn botten(tenen, vingers, polsen, schouders,...) heel erg vaak(zo rond de 2-5 minuten 1 keer). Ik heb hierbij nooit pijn ondervonden. Maar een paar dagen geleden ontdekte ik dat als ik enkel het topje van mijn linkerduim op en neer beweeg, het ALTIJD zachtjes kraakt. Dit doet helemaal geen pijn maar je hoort de knakjes wel duidelijk. Ik weet dat dit niet normaal is want vroeger kon ik dat niet en mijn rechterduim nu kan dat ook niet. Kan alsjeblieft iemand vertellen wat er aan de hand is en/of wat Ik er aan kan doen?

Bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

E.e.a. kan duiden op osteofyten. Dat zijn uitsteeksels aan je botten. Die zijn niet schadelijk maar kunnen wel vervelend en soms ook pijnlijk zijn. Je kunt daar niets aan doen. Je moet er mee leren leven.
Vraag het voor de zekerheid een keer aan de dokter als je daar toch heen moet en als het erger wordt vraag dan sowieso een afspraak aan bij de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding