Kunnen moslims normale zeep gebruiken?

In veel zeep en wasmiddelen, maar ook make-up en snoep zitten ingredienten die uit het varken komen. Ik vraag mij af hoe moslims dat doen, aangezien zij geen varkensvlees mogen eten.
http://www.hetkleineloo.nl/in_012.cfm?art_id=727

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeep eet je toch niet op, waar zit het probleem dan ? hahaha rare vraag xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
secret1: het gaat niet alleen om eten, ook om gebruiken. Dus dat jij dit een rare vraag vindt, zegt meer over jou dan over de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo; de vraag is: Kunnen moslims normale zeep gebruiken? Lees uw vraag eerst eh voordat je reageert :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
secret1: idem, lees jij ook de vraag nog maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo; ok, ik heb het nog eens gelezen en ik zie dat ik gelijk heb :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
secret1: is goed joh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha ok :D

Het beste antwoord

Als ik zou weten dat er elementen van varken in zeep zou zitten, zou ik die zeep niet kopen en gewoon een andere zeep kopen, ookal zou ik daar even naar moeten zoeken. Voor snoep geld hetzelfde verhaal.
Als ik het niet zou weten en perongeluk toch zeep of snoep consumeren zou ik dat erg vinden, maar dat zou me vergeven worden, want ik wist het niet of het kon niet anders. Allah zou het vergeven.
Er zijn ook mensen die snoep nog proberen uit te kotsen, maar dat kan ik niet en dat vind ik ook een beetje ver gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gaat erom dat je geen varkensvlees eet. Ik denk dat zeep en andere producten wel kunnen. In de westerse maatschappij is er geen ontkomen aan en waarschijnlijk tegenwoordig in islamitische landen ook niet. Heel vaak weet je het niet. Varkensvlees /vetten zit in heel veel producten. Het gaat uiteindelijk om dat je een eerbaar en goed persoon bent. Dus als je goed leeft en je best doet is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een moslim een homp vlees ziet liggen bij de slager waar een kaartje bij staat ham! Dan zal geen enkele moslim het meenemen.

Maar ik denk dat er niet veel zullen zijn die er bij stil staan als ze een winegum tot zich nemen. De meesten zijn redelijk verlicht, en weten ook wel dat ze niet precies zo kunnen leven als hun profeet omdat het gewoon een andere tijd is.

Er zullen ongetwijfeld moslims zijn die zich zeer streng aan de regels houden, en er dus ook alle tijd voor nemen om precies uit te zoeken wat wel en niet goed is. En bij twijfel de veilige weg te kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me, in gelatine zit varken maar je ziet weinig moslims die daar op letten. En wat betreft wasmiddelen, zeep en make-up. Ze eten het niet op dus jah, waarom niet:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij worden de te gebruiken producten door een imam goedgekeurd voor gebruik. Dus als het hier niet verkrijgbaar is dan laten ze het wel uit een ander land komen. Of ze maken het product zelf als ze dit kunnen.
Een Moslim zal nooit bewust een product kopen waarvan hij weet dat dit varken bevat.