Mijn man heeft prostaatkanker zonder uitzaaiingen. Kan je hier dood aan gaan? Hij is 78.

Zijn PSA is 27. En hij krijgt 35 bestralingen en hormoonbehandeling. Wat is zijn overlevingskans?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag dat aan de behandelend arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vreselijk!
Sterkte ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd hier krijg je antwoorden van mensen die dat NOOIT kunnen zeggen en je alleen maar bang maken of valse hoop geven.
Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even naar een arts gaan, die weet dat gewoon. Heel erg veel sterkte met uw man!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft de oncoloog niets gezegd over een bepaalde overlevingskans of heeft u het niet gevraagd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte

Het beste antwoord

Dit moet u met uw oncoloog bespreken. Alle gevallen zijn anders.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik begrijp uw dilemma, maar dit is tevens ook geen eerlijke vraag naar de gemiddelde GVer toe. Wij kunnen echt niet voorspellen welke wending deze ziekte zal nemen. De PSA kan over een maand veel hoger zijn. Of juist dalen. De normale waarde is ca. tussen 3-6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden. We hebben maandag een afspraak met de arts. Ik wilde mezelf misschien onbewust niet meer ongerust maken dan nodig was. In ieder geval hartelijk bedankt!

Andere antwoorden (2)

Met uitzaaiingen ga je er mogelijk dood aan..die zijn er nu niet volgens je vraagstelling..echter, gezien de leeftijd is de kans groot dat uw man in de toekomst gaat sterven met kanker, niet aan de kanker (zoals zovelen die al op leeftijd zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt helemaal. Er wordt gezegd je gaat er MEE dood dan VAN dood. Maar het blijft zeeeer onverspelbaar.
mijn vader is 83, hij kreeg dezelfde diagnose 5 jaar geleden.
na bestralingen en hormoonbehandelingen is hij 100% genezen verklaard.
hij had ook geen uitzaaiingen, dus er is hoop. sterkte