moeten condooms in je valies of in de handbagage als je op reis gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
dat hangt af van je plannen tijdens de vlucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha....

Antwoorden (4)

Hier zijn geen dwingende voorschriften voor, maar als je tot de miles high club wil gaan behoren, zou ik ze zeker in je handbagage doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm hmm +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, daar zat ik ook al aan te denken.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had er ook aan gedacht het in mijn handbagage te leggen, maar ik ben dan een beetje bang dat ze aan de controle mijn zak zullen opendoen en die condooms eruithalen... een beetje genant vindt ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet gênant Juist alleen maar een teken dat je een verstandig en verantwoordelijk persoon bent (duhu iedereen DOET het hoor ......grinzzz)
In je handbagage,

De extreme kou in het bagageruim is niet echt goed voor je rubbertjes, en met die dingen wil je geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toegeven, jouw antwoord slaat de spijker iets meer op de kop
+
Pieter2011
12 jaar geleden
Ook handig voor onderweg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als man zijnde...zo`n verrekte koud ding eromheen worstelen zal enorm afknappen dan op dat moment...hahaha
Alles wat je niet kwijt wilt raken en sowieso bij de hand wilt hebben, kun je beter in je handbagage meenemen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor medicatie. Niet dat je verwacht in het luchtruim ineens een condoom nodig te hebben, maar je baalt vast als je bij aankomst het bericht krijgt dat er iets mis is gegaan en dat je je koffers pas de volgende dag kunt ophalen. Daarbij nemen ze niet zoveel ruimte in of zijn ze zo zwaar dat het lastig is om ze in je handbagage mee te moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal over de temperatuur in het ruim is nogal een broodje-aap-verhaal. Het meest populaire vliegtuig op kortere en middellange afstanden, de Boeing 737-800, heeft wel degelijk ruimen die onder normale druk staan en verwarmd worden. Het is dus echt niet zo dat je hele boeltje ligt te bevriezen in het ruim. Dat zou ook stom zijn, want dat zou betekenen dat zo'n beetje elke vloeistoffles of blikje zou knappen, zeker gezien de extreem lage buitentemperaturen die soms wel -70 graden kunnen bereiken.

Ik heb regelmatig blikken bier of flessen vervoerd in de ruimbagage en de blikjes kwamen er absoluut normaal uit, zonder bol te staan.

In mijn bron vind je de specificaties van de ruimen van de 737. Je kunt condooms dus m.i. gerust in de ruimbagage stoppen. Mensen die dat anders vinden, moeten maar met onderbouwde argumenten komen en niet zomaar wat roepen.

Overigens gaat mijn bewering natuurlijk niet op als de vliegreis met een vliegtuig gemaakt zou worden die geen verwarmde ruimen had die gewoon onder normale druk staan, maar ik denk dat elk modern vliegtuig van een fatsoenlijke luchtvaartmaatschappij dit gewoon heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wilde nog even toevoegen, dat de genoemde bronnen van GGD en apotheken volgens mij ook uit deze zelfde 'broodje-aapbron' putten.