Hoe moet ik reageren op dit soort vragen?

Op nogal sexuele vragen waar ik soms ook geen biet van snap. Ik ben een beetje verlegen en weeet niet hoe ik daarop moet reageren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je niet wilt reageren, dan reageer je gewoon niet. Gewoon zeggen dat je hier geen antwoord op wilt geven. Ik weet niet of het over deze site gaat of een andere situatie, maar op deze site sla je die vragen gewoon over :)

Als je er niks van snapt, dan moet je ook niet reageren. En verlegen hoef je toch niet te zijn? Je geeft alleen maar antwoord op iemand zijn vraag, bovendien is dit op internet en ken je de mensen die het lezen niet eens ( waarschijnlijk )

Als je zo'n vraag krijgt, glimlach dan en zeg " waarom wil je dat weten? "

Is natuurlijk afhankelijk wie de vragen stelt en in welke hoedanigheid. Zijn het leeftijdgenotes vriendinnen of uit je klas. Zijn het vragen welke beginnen met: heb jij wel eens.... Je kunt de vraag terugketsen met "Nee, maar jij?". Voor het overige, totaal negeren. Zijn het echt heel close vriendinnen.... Gezamelijk DVD huren en heeeeeel snel doorspoelen.

Als je 11 bent, is het niet zo gek dat je er nog niet veel snapt en dat dit onderwerp je verlegen maakt. Dus als mensen je in een gesprek iets vragen op dit gebied, zeg je gewoon: 'Daar wil ik het niet over hebben'. Als ze dan toch doorzeuren, dan zijn ze flauw bezig. Sommige mensen zullen dan juist doorgaan, omdat ze denken dat het stoer is dat zij iets (dènken! te) weten dat jij nog niet weet. Maar als zij het nodig hebben er over op te scheppen, dan zijn ze net zo onzeker als jij, geloof dat maar. JIJ bepaalt of je antwoord wilt geven op zulke vragen, en als je dat niet wilt, dan doe je het niet, klaar. Wil je er meer van weten, dan kun je dit eens lezen: http://www.spreekbeurten.info/sv.html Een spreekbeurt voor groep 8 over seksuele voorlichting, er staat heel veel informatie in waar je voorlopig nog helemaal niets mee hoeft, maar die je misschien een zekerder gevoel kan geven.

'dat is voor jou niet belangrijk' 'dat is niet jouw zaak en dat houden we ook zo' of gooi het op een andere boeg en vraag wat terug 'waarom denk jij dat dit je wat aangaat 'denk jij nou echt dat ik jou dat ga vertellen' 'vind jij niet dat je nu heel brutaal bent'

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100