Hoe gaat de week snel voorbij?

De week duurt altijd zooo lang op school...
Is er iets, een soort trucje, waardoor de week voor je gevoel sneller gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

de week gaat voor jouw gevoel te langzaam omdat je je verveelt en je het niet genoeg naar je zin hebt op school. waarschijnlijk zit je teveel nix te doen en te wachten totdat die les nou eens afgelopen is? door actief dingen te doen gaat de tijd sneller. als je goede leraren hebt die een les leuk brengen..dan zorgen ze dat je actief mee gaat doen met de les en dat is zo'n uur zo voorbij! maar dat is niet altijd het geval, dus zul je zelf een paar dingetjes achter de hand moeten hebben om je te vermaken/ nuttig bezig te blijven tijdens een les.
je kan bijvoorbeeld;
*alvast aan je huiswerk beginnen zodat je thuis nix meer hoeft te doen (omdat je in de les toch al bezig bent met de stof gaat je huiswerk sowieso sneller dan thuis)
*een schrift beginnen waar jij en je vrienden omstebeurt leuke dingen in schrijven of tekenen en dat geef je dan weer door. dan kan je het eerst lezen en dan zelf weer wat leuks er in schrijven (ik had altijd op school een vervolgverhaal waar we omstebeurt aan schreven, dat was super grappig)
*een spelletje verzinnen voor jezelf, bijvoorbeeld, hoeveel groene dingen zijn er in de klas? op welk dier lijkt iedereen?
* heel gedetailleerd op alles gaan letten, en alles echt echt zien. dus niet; daar staat een leraar, maar hoe staat hij? wat heeft hij precies aan? hoe zit zijn haar, hoe staan zijn ogen...etc
nou..en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen!
oja..en bedenken dat je nog maar even op school zit, met zoveel zeeën van tijd. strax ben je klaar en dan..geloof me, kom je voorlopig alleen nog maar tijd te kort. dus probeer ook maar een beetje te genieten van zoveel lege tijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Denken dat school leuk is en vooral niet saai. Dan lijkt de tijd sneller te gaan. En vooral niet om de minuut op de klok kijken, want dan schiet het ook niet op.

En voor je het weet is de dag dan al weer voorbij, en dat 5x in de week en het is weer weekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het naar je zin hebt op school gaat de tijd ook sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
actief meedoen op school, dan gaat de tijd ook sneller (nou, zo lijkt het dan in ieder geval)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen trucje op te verzinnen.
Zolang je het niet zo naar je zin hebt op school, zullen de weken langzaam voorbij gaan. Als je er wat meer lol in krijgt, vliegen de weken voorbij.

Enige wat je kunt doen, is proberen snel ouder te worden. Want over 20 jaar zul je hier op dit forum vragen, of er een trucje is, om de weken wat langzamer voorbij te laten gaan. Hoe ouder je wordt, hoe sneller het allemaal gaat. Je zult dan weer verlangen naar die langzame weken op school.

Hoewel, voor oudere of jongere mensen, het wachten op de bus, de wachtkamer bij de tandarts, of de rij voor de kassa in de supermarkt, voor iedereen behoorlijk langzaam gaat. Het enige verschil is, dat als je ouder wordt, je je daar niet zo druk meer om maakt ;-)