Doet een gaatje in je tanden erg pijn, en moet je het met verdoving doen of niet?

ik heb nog nooit een gaatje gehad, en ben er best wel bang voor, waarom weet ik niet. Ik ben eigenlijk ook best bang voor de tandarts, misschien dat het daardoor komt. Maar zou je dan een verdoving nodig hebben of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Het hangt er van af hoe groot en hoe diep het gaatje zit. Een kleine oppervlakkig gaatje zul je niks van voelen, een groot en diep gat zou je wel kunnen voelen. Verdoving is meestal niet nodig, je kunt het gewoon zonder verdoving proberen, want verdoving kan altijd nog. En het zou vervelend zijn als je uiteindelijk 2 uur met een verdoofde mond loopt terwijl het helemaal niet nodig had hoeven zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een gaatje hebt merk je er zelf weinig van, alleen je voelt met je tong dat hij er zit. De tandarts vult dit gewoon op, en het doet helemaal geen zeer. Geen verdoving nodig dus. Het kan wat onprettig voelen, maar neem je ipod mee en concentreer je op de muziek en het is zo over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik wist nog hoe bang ik was om een gaatje toen ik naar de tandarts moest. Ik ging naar binnen, liggen, mond open. Ik dacht nou komt t. Ze spoot iets in dat gaatje, voelde helemaal niks. En toen zei ze; klaar. Dus wees gerust..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt erg mee. Als je met een gaatje niet naar de tandarts gaat, wordt het een gat en dan krijg je wel pijn.
Niet bij de tandarts, maar voordat je ernaartoe gaat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er inderdaad vanaf hoe groot en hoe diep het gaatje is en ook waar het zit.
Ik had ooit een gaatje meer richting zijkant van de kies. Mijn God, ik zat tegen het plafond.
Doorgaans is het boren echter binnen 5 seconden voorbij. Soms voel je het wel, maar het is maar heel kort.
Als je verdoving neemt, zit je de halve dag met zo'n opgeblazen mond, dan maar liever even 5 seconden een beetje pijn.