moet je buiten advies om een tandenrager nemen die niet zo breed is?

Ik heb eerst het interdentale ruimtes op advies met stokers gereinigd
Nu zijn er van die borsteltjes. Zij halen ook het vuil langs de holtes van de kies weg. Advies was een interdentale rager die ik als niet prettig ervaar, blijft steken en moet die er dan uittrekken wat door het metalen naaf-je niet fijn is en waarschijnlijk beschadigend. ik wil een maatje kleiner kopen bij de drogist. Is dit ook goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Het beste antwoord

mijn mondhygiënist raad alle ragers met metaal erin af idd om het beschadigen ervan

welke ze wel aan raad is gum soft-picks ragers en die heb je in verschillende maten.

is hetzelfde principe maar dan zonder metaal en van buigzaam plastic

ze zijn er ook van kruidvatmerk die zijn iets voordeliger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jahoor is geen probleem. Als je het vuil maar weg krijgt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms is je tandvlees wat opgezet waardoor er minder ruimte is. Je kunt gerust zolang een wat dunnere of misschien nog beter een conische nemen zoals van Interprox. Zelf vind ik de haakse erg fijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.
Persoonlijk heb ik een paar verschillende maten, omdat de ruimtes tussen de tanden en kiezen niet hetzelfde zijn.
Gewoon gaan proberen welke het prettigst aanvoelt, merk en maat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je merkt vanzelf of je borsteltje te klein is want het mag je geen of niet teveel moeite kosten om tussen je tanden door te komen. Als het borsteltje blijft steken kun je idd beter een grotere proberen.